Antoni Trzeszczkowski był malarzem batalistą. Początkowo tworzył w Częstochowie, potem przeniósł się do Warszawy. Brał udział w wojnie obronnej 1920. W Muzeum Narodowym w Warszawie znajdował się jego obraz "Natarcie", a w Arsenale Wrocławskim kilka akwarel o tematyce bitewnej. Był autorem ilustracji do Księgi chwały piechoty. Chociaż jego malarstwo wykazuje duże podobieństwo do twórczości malarskiej Kossaków, sam malarz zdając sobie sprawę z niektórych ich mankamentów, kładł szczególny nacisk w swoich pracach na poprawność rysunku. Natomiast w doborze tematów pozostawał wierny przyzwyczajeniom klientów, którzy swój gust ukształtowali w kontakcie ze sztuką tworzoną przez Kossaków. Świetnie opanował warsztat malarski, znalazło to wyraz zwłaszcza w wizerunkach koni. Ukazywał je z dużą swobodą w ruchu, w ujęciach pełnych dynamiki.

72
Antoni TRZESZCZKOWSKI (1902-1977)

Ułan i dziewczyna

olej, tektura; 14 x 21 cm;
sygnowany po prawej stronie u dołu: Trzeszczkowski

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Antoni Trzeszczkowski był malarzem batalistą. Początkowo tworzył w Częstochowie, potem przeniósł się do Warszawy. Brał udział w wojnie obronnej 1920. W Muzeum Narodowym w Warszawie znajdował się jego obraz "Natarcie", a w Arsenale Wrocławskim kilka akwarel o tematyce bitewnej. Był autorem ilustracji do Księgi chwały piechoty. Chociaż jego malarstwo wykazuje duże podobieństwo do twórczości malarskiej Kossaków, sam malarz zdając sobie sprawę z niektórych ich mankamentów, kładł szczególny nacisk w swoich pracach na poprawność rysunku. Natomiast w doborze tematów pozostawał wierny przyzwyczajeniom klientów, którzy swój gust ukształtowali w kontakcie ze sztuką tworzoną przez Kossaków. Świetnie opanował warsztat malarski, znalazło to wyraz zwłaszcza w wizerunkach koni. Ukazywał je z dużą swobodą w ruchu, w ujęciach pełnych dynamiki.