Obraz wystawiany, opisany i reprodukowany:
– Marian Czapla. W 30-lecie pracy twórczej (katalog wystawy, red. Marzena Maćkowska), Muzeum Narodowe Kielce 2002, s. 121, il. 130.
Marian Czapla o swoich „Ukrzyżowaniach“ mówił:
Krzyż jest dla mnie znakiem wszelkiego cierpienia – lecz jednocześnie symbolem ładu, obietnicą radości. Wszystkie barwy, jakich używam mają dla mnie znaczenie: są kwintesencjami koloru. Czerń to niezwykła tajemnica, biel wyraża żałobę, błękit jest kolorem życia, czerwień – witalności. Ważne są też ich wzajemne powiązania oraz obowiązuje kontur – żywa, zmienna, grająca barwą linia. Do malowanych przeze mnie tematów powracam dwadzieścia – trzydzieści razy. Wyciskam z nich wszystkie soki. Przerabiam, przemalowuję, poprawiam.
olej, płótno
179 x 120 cm
sygn. l.d.: czapla ‘93
Na poprzecznej belce krosna dwie nalepki (druk):
– MARIAN CZAPLA | Wystawa Jubileuszowa | MN Kielce maj-wrzesień 2020 [dł.] 110;
– Ukrzyżowany.
Obraz wystawiany, opisany i reprodukowany:
– Marian Czapla. W 30-lecie pracy twórczej (katalog wystawy, red. Marzena Maćkowska), Muzeum Narodowe Kielce 2002, s. 121, il. 130.
Marian Czapla o swoich „Ukrzyżowaniach“ mówił:
Krzyż jest dla mnie znakiem wszelkiego cierpienia – lecz jednocześnie symbolem ładu, obietnicą radości. Wszystkie barwy, jakich używam mają dla mnie znaczenie: są kwintesencjami koloru. Czerń to niezwykła tajemnica, biel wyraża żałobę, błękit jest kolorem życia, czerwień – witalności. Ważne są też ich wzajemne powiązania oraz obowiązuje kontur – żywa, zmienna, grająca barwą linia. Do malowanych przeze mnie tematów powracam dwadzieścia – trzydzieści razy. Wyciskam z nich wszystkie soki. Przerabiam, przemalowuję, poprawiam.