Wg opinii Joanny Winiewicz-Wolskiej obraz jest dziełem artysty miejscowego, który posłużył się grafiką powielającą kompozycję malarza niderlandzkiego z początku XVII w. z kręgu Michiela Coxcie. Układ obrazu oddaje wielofiguralną, narracyjną scenę Ukrzyżowania, charakterystyczną m.in. dla malarstwa niemieckiego wieku XV i pierwszych dziesięcioleci wieku XVI malowanych w oparciu o Ewangelię. Tematem było Ukrzyżowanie z wieloplanowym widokiem Golgoty.

34
UKRZYŻOWANIE

Olej, deska, 112 x 87 cm, nie sygn.
Opinia historyka sztuki Joanny Winiewicz-Wolskiej. Wykonane zostały również analizy próbek warstw malarskich obrazu przez dr. Pawła Karaszkiewicza w CSlab (Laboratoarium konserwacji zabytków badania i analizy).

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Wg opinii Joanny Winiewicz-Wolskiej obraz jest dziełem artysty miejscowego, który posłużył się grafiką powielającą kompozycję malarza niderlandzkiego z początku XVII w. z kręgu Michiela Coxcie. Układ obrazu oddaje wielofiguralną, narracyjną scenę Ukrzyżowania, charakterystyczną m.in. dla malarstwa niemieckiego wieku XV i pierwszych dziesięcioleci wieku XVI malowanych w oparciu o Ewangelię. Tematem było Ukrzyżowanie z wieloplanowym widokiem Golgoty.