Stanisławski pozostawił niewiele prac graficznych, są to głównie litografie i drzeworyty. Jego barwne litografie wprowadzają na grunt grafiki artystycznej zasady malarstwa pejzażowego. Czysto malarskie traktowanie materii graficznej (stosowanie na jednym kamieniu pędzla, kredki, rylca) jest rozwiązaniem nowatorskim i przesądza o wyjątkowym charakterze i wartości jego litografii. Wyciszona kolorystyka "Ukraińskiego sadu" podkreśla refleksyjny nastrój wieczornego krajobrazu. Grafika została odbita w Zakładzie Litograficznym A. Pruszyńskiego. (Praca reprod. m.in. w: Polnische Graphic 1890-1917. Katalog wystawy, Dusseldorf, 1998, s. 93; Irena Kossowska, Narodziny polskiej grafiki artystycznej 1897-1917. Kraków, 2000, s. 91).
litografia barwna, wym.: 12,5 x 20,5 cm
sygn. na kamieniu p.d.: JS
Stanisławski pozostawił niewiele prac graficznych, są to głównie litografie i drzeworyty. Jego barwne litografie wprowadzają na grunt grafiki artystycznej zasady malarstwa pejzażowego. Czysto malarskie traktowanie materii graficznej (stosowanie na jednym kamieniu pędzla, kredki, rylca) jest rozwiązaniem nowatorskim i przesądza o wyjątkowym charakterze i wartości jego litografii. Wyciszona kolorystyka "Ukraińskiego sadu" podkreśla refleksyjny nastrój wieczornego krajobrazu. Grafika została odbita w Zakładzie Litograficznym A. Pruszyńskiego. (Praca reprod. m.in. w: Polnische Graphic 1890-1917. Katalog wystawy, Dusseldorf, 1998, s. 93; Irena Kossowska, Narodziny polskiej grafiki artystycznej 1897-1917. Kraków, 2000, s. 91).