. Stan zachowania bardzo dobry. Bardzo rzadka, dekoracyjna praca wybitnego łódzkiego artysty, powstała w l. 1996-1997. Grafika zakomponowana w prostokącie. Płaszczyzna pokryta jest gęstą siatką wypukłych, niewielkich kwadratów i trójkątów. W centralnej partii kompozycji umieszczone są dwie figury w formie rombów. Górny przesunięty nieco w lewo w kolorze czarnym przechodzącym ku dołowi w granaty i jasne błękity. Dolny romb w kolorze czarnym przechodzącym w odcienie czerwieni. Ostateczny wygląd obrazu w momencie powstania idei nie jest jeszcze znany, powstaje w trakcie zapisywania i oznaczania, jest wynikiem ściśle określonego programu doświadczalnego. Obiektywizacja problemu poprzez przybliżenie matematyczne, wartości uzyskane losowo niesie w sobie istotny aspekt filozoficzny. Przypadek i zmienność tworzą ulotną materię rozwijającą się bez końca, budzącą skojarzenia metafizyczne. Lit.: Galeria 72. Kolekcja sztuki współczesnej 1972-2002, Chełm 2002, s. 79, poz. 22.

89
Jerzy GRABOWSKI (1933 - 2004)

Układ paralelny - studium, 1997

Linoryt barwny, relief; wym.: 520 x 810 mm; sygn. oł. p.d.: Jerzy Grabowski imp.; po lewej data i tytuł; odbitka nr 15/19

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

. Stan zachowania bardzo dobry. Bardzo rzadka, dekoracyjna praca wybitnego łódzkiego artysty, powstała w l. 1996-1997. Grafika zakomponowana w prostokącie. Płaszczyzna pokryta jest gęstą siatką wypukłych, niewielkich kwadratów i trójkątów. W centralnej partii kompozycji umieszczone są dwie figury w formie rombów. Górny przesunięty nieco w lewo w kolorze czarnym przechodzącym ku dołowi w granaty i jasne błękity. Dolny romb w kolorze czarnym przechodzącym w odcienie czerwieni. Ostateczny wygląd obrazu w momencie powstania idei nie jest jeszcze znany, powstaje w trakcie zapisywania i oznaczania, jest wynikiem ściśle określonego programu doświadczalnego. Obiektywizacja problemu poprzez przybliżenie matematyczne, wartości uzyskane losowo niesie w sobie istotny aspekt filozoficzny. Przypadek i zmienność tworzą ulotną materię rozwijającą się bez końca, budzącą skojarzenia metafizyczne. Lit.: Galeria 72. Kolekcja sztuki współczesnej 1972-2002, Chełm 2002, s. 79, poz. 22.