WYSTAWIANY:
- Mieczysław Wiśniewski. Świat obrazów, Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku, Zamek Książąt Pomorskich [kat. wyst.], Słupsk 2015, poz. kat. 20.
Niezwykle istotne dla percepcji m.in. prezentowanych „Układów” są wzajemne relacje barwy, faktury i światła, co analizowała Bożena Kowalska: „Kolor w tych pracach jest ważny jako określenie płaszczyzny kontrastu świetlnego. Inaczej bowiem działa ostre, jaskrawe odbicie blasku na tle czerni, ciemnej czerwieni czy kobaltu niż na powierzchni białej, inaczej też na płótnie pokrytym lakierem, a inaczej na lekko chropowatym, matowym. Artysta eksperymentuje w różny sposób, by wypróbować wszelkie możliwości techniczne, właściwości powierzchni, krążenia światła, głębi i wypukłości, ich kształtu i charakteru, a także wzajemnych relacji” (B. Kowalska, [bez tytułu], [w:] Mieczysław Wiśniewski. Twórczość z lat..., dz. cyt., s. 177).
akryl/płótno, drewno, technika własna, 70 x 69,5 cm x ok 6 cm
sygnowany, datowany i opisany długopisem na krośnie: Mieczysław Wiśniewski | Układ LV/126 | 2007 | 70 x 96,5
WYSTAWIANY:
- Mieczysław Wiśniewski. Świat obrazów, Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku, Zamek Książąt Pomorskich [kat. wyst.], Słupsk 2015, poz. kat. 20.
Niezwykle istotne dla percepcji m.in. prezentowanych „Układów” są wzajemne relacje barwy, faktury i światła, co analizowała Bożena Kowalska: „Kolor w tych pracach jest ważny jako określenie płaszczyzny kontrastu świetlnego. Inaczej bowiem działa ostre, jaskrawe odbicie blasku na tle czerni, ciemnej czerwieni czy kobaltu niż na powierzchni białej, inaczej też na płótnie pokrytym lakierem, a inaczej na lekko chropowatym, matowym. Artysta eksperymentuje w różny sposób, by wypróbować wszelkie możliwości techniczne, właściwości powierzchni, krążenia światła, głębi i wypukłości, ich kształtu i charakteru, a także wzajemnych relacji” (B. Kowalska, [bez tytułu], [w:] Mieczysław Wiśniewski. Twórczość z lat..., dz. cyt., s. 177).