Sztuka jako forma kontemplacji zarówno w tworzeniu, jak i odbiorze to jeden z podstawowych wyznaczników charakteryzujących twórczość Koji Kamoji. W komentarzach dotyczących jego prac równie często pojawia się sformułowanie, że w kompozycjach artysty odnajdujemy sposób myślenia poetyckimi skrótami (wielokrotnie porównywano je do syntetycznej formy tradycyjnych haiku) oraz przenikanie się estetyki Wschodu i Zachodu. O swojej pracy artystycznej w kontekście filozofii haiku Kamoji pisał: "Sztuka zawsze tęskniła za tym, co jest niewidoczne, niedotykalne, jednocześnie dotykające nas jak wiatr, tęskniła za poezją. Haiku jest poezją, w której forma opisowa jest znikoma. Poeta nie tworzy niczego, nic nie dodaje, co nie istnieje. Interesuje go zawsze to, co jest i do tego zawsze powraca. Zwraca naszą uwagę na fakty, że jest kropla wody, że pada deszcz i żabka żyje, bo jest i nic więcej. Nie mówi o swoich emocjach i wtedy nagle my stajemy się tą małą żabką, kroplą deszczu i tym poetą, który stał wtedy zmoknięty w tym deszczu"(Koji Kamoji. Rysunki, katalog wystawy w galerii Otwarta Pracownia, Kraków 2012, s. 20).
Kamoji Studiował w Musashino Art University w Tokio u profesorów Saburo Aso i Takeo Yamaguchi. W 1958 roku obronił tam dyplom, a od 1959 roku, po przyjeździe do Polski, studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, gdzie w 1966 roku uzyskał dyplom w pracowni Artura Nachta-Samborskiego. Jest laureatem Nagrody Krytyki im. C. K. Norwida z 1975 roku. Od 1967 roku współpracuje z Galerią Foksal w Warszawie. Mieszka i pracuje w Warszawie.
W latach 1953-58 studiował w Akademii Sztuk Pięknych Musashino w Tokio (dyplom w 1958 roku) w pracowni profesorów Saburo Aso i Choonan Yamaguchi. W 1959 roku przyjechał do Polski i podjął studia w Warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych (dyplom w 1966 roku) w pracowni prof. Artura Nachta-Samborskiego. Laureat Nagrody Krytyki im. C. K. Norwida (1975). Od 1967 roku współpracuje z Galerią Foksal w Warszawie. Mieszka i pracuje w Warszawie.


PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) - w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych - w wysokości 15%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.

19
Koji KAMOJI (ur. 1935, Tokio)

Uciekające piramidy, 1992 r.

olej/płótno, 110 x 180 cm
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'UCIEKAJĄCE | PIRAMIDY | 1992 r. | KOJI KAMOJI | [napisy w języku japońskim]
na odwrociu naklejka z Galerii Art Consulting Stefana Szydłowskiego

POCHODZENIE:
- galeria Stefana Szydłowskiego, Warszawa
- kolekcja instytucjonalna, Polska

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Sztuka jako forma kontemplacji zarówno w tworzeniu, jak i odbiorze to jeden z podstawowych wyznaczników charakteryzujących twórczość Koji Kamoji. W komentarzach dotyczących jego prac równie często pojawia się sformułowanie, że w kompozycjach artysty odnajdujemy sposób myślenia poetyckimi skrótami (wielokrotnie porównywano je do syntetycznej formy tradycyjnych haiku) oraz przenikanie się estetyki Wschodu i Zachodu. O swojej pracy artystycznej w kontekście filozofii haiku Kamoji pisał: "Sztuka zawsze tęskniła za tym, co jest niewidoczne, niedotykalne, jednocześnie dotykające nas jak wiatr, tęskniła za poezją. Haiku jest poezją, w której forma opisowa jest znikoma. Poeta nie tworzy niczego, nic nie dodaje, co nie istnieje. Interesuje go zawsze to, co jest i do tego zawsze powraca. Zwraca naszą uwagę na fakty, że jest kropla wody, że pada deszcz i żabka żyje, bo jest i nic więcej. Nie mówi o swoich emocjach i wtedy nagle my stajemy się tą małą żabką, kroplą deszczu i tym poetą, który stał wtedy zmoknięty w tym deszczu"(Koji Kamoji. Rysunki, katalog wystawy w galerii Otwarta Pracownia, Kraków 2012, s. 20).
Kamoji Studiował w Musashino Art University w Tokio u profesorów Saburo Aso i Takeo Yamaguchi. W 1958 roku obronił tam dyplom, a od 1959 roku, po przyjeździe do Polski, studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, gdzie w 1966 roku uzyskał dyplom w pracowni Artura Nachta-Samborskiego. Jest laureatem Nagrody Krytyki im. C. K. Norwida z 1975 roku. Od 1967 roku współpracuje z Galerią Foksal w Warszawie. Mieszka i pracuje w Warszawie.
W latach 1953-58 studiował w Akademii Sztuk Pięknych Musashino w Tokio (dyplom w 1958 roku) w pracowni profesorów Saburo Aso i Choonan Yamaguchi. W 1959 roku przyjechał do Polski i podjął studia w Warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych (dyplom w 1966 roku) w pracowni prof. Artura Nachta-Samborskiego. Laureat Nagrody Krytyki im. C. K. Norwida (1975). Od 1967 roku współpracuje z Galerią Foksal w Warszawie. Mieszka i pracuje w Warszawie.


PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) - w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych - w wysokości 15%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.