Ilustratorka i rysowniczka. Najlepsza młoda polska ilustratorka według rankingu magazynu Press z 2011 roku. Urodziła się w Gdańsku w 1976 roku.

W 2011 roku założyła agencję ILLO ze swoją przyjaciółką Marią Zaleską, zapewniając młodym artystom reprezentację na polskim rynku. Twórczość Agaty "Endo" Nowickiej jest bardzo osobista, często pozwala publiczności rzucić okiem na życie i dom artystki oraz jej najbliższych. Jej styl jest kolorowy i kapryśny, jednak udaje jej się połączyć kobiecą estetykę z mocnym głosem, który jest współczesnym komentarzem do stanu otaczającego ją świata. Jej tematy obejmują seksualność, feminizm, próżność, relacje społeczne, muzykę i życie codzienne – przedstawione w sposób nawiązujący do silnej tradycji ilustracyjnej z bystrym i bardzo współczesnym podejściem.

Jej ilustracje zostały docenione przez czołową polską grupę wydawców czasopism. Jej twórczość regularnie pojawia się na łamach alternatywnych publikacji artystycznych, takich jak Lampa, a także w mainstreamowych magazynach o modzie i stylu życia (Wysokie Obcasy, Gala, Viva i Elle). Udało jej się przebić do trudnego rynku ilustracji za granicą i została opublikowana w tak prestiżowych magazynach, jak New York Times Magazine i The New Yorker. W USA jest reprezentowana przez Marlena Agency.

09
Agata ENDO NOWICKA (ur. 1976)

Ubiór, 2009

technika cyfrowa, print na papierze archiwalnym,
praca oprawiona w ramę z litego drewna
egz. autorski, A3

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Ilustratorka i rysowniczka. Najlepsza młoda polska ilustratorka według rankingu magazynu Press z 2011 roku. Urodziła się w Gdańsku w 1976 roku.

W 2011 roku założyła agencję ILLO ze swoją przyjaciółką Marią Zaleską, zapewniając młodym artystom reprezentację na polskim rynku. Twórczość Agaty "Endo" Nowickiej jest bardzo osobista, często pozwala publiczności rzucić okiem na życie i dom artystki oraz jej najbliższych. Jej styl jest kolorowy i kapryśny, jednak udaje jej się połączyć kobiecą estetykę z mocnym głosem, który jest współczesnym komentarzem do stanu otaczającego ją świata. Jej tematy obejmują seksualność, feminizm, próżność, relacje społeczne, muzykę i życie codzienne – przedstawione w sposób nawiązujący do silnej tradycji ilustracyjnej z bystrym i bardzo współczesnym podejściem.

Jej ilustracje zostały docenione przez czołową polską grupę wydawców czasopism. Jej twórczość regularnie pojawia się na łamach alternatywnych publikacji artystycznych, takich jak Lampa, a także w mainstreamowych magazynach o modzie i stylu życia (Wysokie Obcasy, Gala, Viva i Elle). Udało jej się przebić do trudnego rynku ilustracji za granicą i została opublikowana w tak prestiżowych magazynach, jak New York Times Magazine i The New Yorker. W USA jest reprezentowana przez Marlena Agency.