odlew z oryginalnego gipsu z lat 60 XX wieku
Gips stanowił projekt rzeźby zrealizowanej w Bukowinie Tatrzańskiej.
Reprodukowany pierwowzór gipsowy:
– R. Konik, „Myślenie kamieniem. Stanisław Horno-Popławski”, Wrocław 2016, s. 160
– Katalog zbiorów Bydgoskiego Centrum Sztuki, Bydgoszcz, 2017, s. 49
Wystawy:
25.03.–03.05.2017 – Myślenie kamieniem, Stanisław Horno-Popławski, Bydgoskie Centrum Sztuki w Bydgoszczy 04.07.2018–08.08.2018 – Stanisław Horno-Popławski, Galeria Test Mazowiecki Instytut Kultury w Warszawie.
„(…) rzeźba skupia wszystkie dyscypliny plastyczne, jest architekturą, gdyż kształtuje i organizuje przestrzeń, jest też malarstwem, bo operuje światłocieniem, fakturą, materią, jest po części grafiką, bo pozostawia niezatarty ślad narzędzia jakim jest dłuto.”
Stanisław Horno Popławski, Cyt. za R.Konik, „Myślenie kamieniem. Stanisław Horno – Popławski”, Wrocław 2016, s. 27
brąz, wym.: 14,5 × 42 × 12 cm
sygn.: „HOR-POP II”
odlew z oryginalnego gipsu z lat 60 XX wieku
Gips stanowił projekt rzeźby zrealizowanej w Bukowinie Tatrzańskiej.
Reprodukowany pierwowzór gipsowy:
– R. Konik, „Myślenie kamieniem. Stanisław Horno-Popławski”, Wrocław 2016, s. 160
– Katalog zbiorów Bydgoskiego Centrum Sztuki, Bydgoszcz, 2017, s. 49
Wystawy:
25.03.–03.05.2017 – Myślenie kamieniem, Stanisław Horno-Popławski, Bydgoskie Centrum Sztuki w Bydgoszczy 04.07.2018–08.08.2018 – Stanisław Horno-Popławski, Galeria Test Mazowiecki Instytut Kultury w Warszawie.
„(…) rzeźba skupia wszystkie dyscypliny plastyczne, jest architekturą, gdyż kształtuje i organizuje przestrzeń, jest też malarstwem, bo operuje światłocieniem, fakturą, materią, jest po części grafiką, bo pozostawia niezatarty ślad narzędzia jakim jest dłuto.”
Stanisław Horno Popławski, Cyt. za R.Konik, „Myślenie kamieniem. Stanisław Horno – Popławski”, Wrocław 2016, s. 27