Odbito 125 numerowanych egzemplarzy, oferowany nosi numer 66. Książka powstawała bezpośrednio przy kasztach drukarskich, bez rękopisu – na każdej stronie znajduje się 28 wierszy, wyrazy nie są łamane i przenoszone do kolejnego wiersza. Książka złożona własnoręcznie przez autora czcionką Nicolas Cochin 12 i 16 punktów i odbita ręcznie „antiquo modo” we własnej oficynie we Florencji. Egzemplarze nr 26-75 (w tym oferowany) odbito na ręcznie czerpanym, szmacianym, gładkim papierze wyrobionym specjalnie dla Tyszkiewicza w papierni Checchi w Pescii ze znakiem wodnym Oficyny. Książka zawiera dwie karty tytułowe – jedna z nazwiskiem grafika, druga autora. Układ graficzny oraz drzeworytowe karty tytułowe są dziełem Maryli Tyszkiewiczowej. Dzieło ozdobione 12 drzeworytami przedstawiającymi najważniejsze zabytki miasta autorstwa Tadeusza Cieślewskiego syna (1895-1944), odbitymi własnoręcznie przez artystę i jego żonę Zofię. Jest to pierwsze, po skończeniu studiów, dzieło grafika, przygotowywane przez niego niemal 2 lata. Cieślewski jeszcze w Akademii warszawskiej powziął zamiar stworzenia serii „Dawne miasta”, dokumentującej zabytki architektury starych miast. Stan bardzo dobry. Oprawa introligatorska, ozdobna (M. Hoffmann), współczesna. Rzadkie.
Fiorenza. Florencja 1928.
Oficyna Tyszkiewiczów, k. tyt. 2, [1], s. 51, [1], k. [1], tabl. ryc. 12 (drzeworyty Tadeusza Cieślewskiego syna), 34,5 cm, opr. późniejsza- skóra.
Odbito 125 numerowanych egzemplarzy, oferowany nosi numer 66. Książka powstawała bezpośrednio przy kasztach drukarskich, bez rękopisu – na każdej stronie znajduje się 28 wierszy, wyrazy nie są łamane i przenoszone do kolejnego wiersza. Książka złożona własnoręcznie przez autora czcionką Nicolas Cochin 12 i 16 punktów i odbita ręcznie „antiquo modo” we własnej oficynie we Florencji. Egzemplarze nr 26-75 (w tym oferowany) odbito na ręcznie czerpanym, szmacianym, gładkim papierze wyrobionym specjalnie dla Tyszkiewicza w papierni Checchi w Pescii ze znakiem wodnym Oficyny. Książka zawiera dwie karty tytułowe – jedna z nazwiskiem grafika, druga autora. Układ graficzny oraz drzeworytowe karty tytułowe są dziełem Maryli Tyszkiewiczowej. Dzieło ozdobione 12 drzeworytami przedstawiającymi najważniejsze zabytki miasta autorstwa Tadeusza Cieślewskiego syna (1895-1944), odbitymi własnoręcznie przez artystę i jego żonę Zofię. Jest to pierwsze, po skończeniu studiów, dzieło grafika, przygotowywane przez niego niemal 2 lata. Cieślewski jeszcze w Akademii warszawskiej powziął zamiar stworzenia serii „Dawne miasta”, dokumentującej zabytki architektury starych miast. Stan bardzo dobry. Oprawa introligatorska, ozdobna (M. Hoffmann), współczesna. Rzadkie.