W latach 1947-1971 Picasso współpracował ze studiem ceramicznym Madoura w Vallauris, prowadzonym przez małżeństwo Ramié. Georges i Suzanne Ramié udostępnili artyście pracownię, służąc radą i pomocą, w zamian nabyli prawo do wytwarzania sygnowanych edycji ceramiki Picassa. W studiu powstało ok. 630 wzorów talerzy, mis, waz, dzbanów, wytwarzanych w edycjach od 25 do 500 kopii. Ceramika Picassa znakomicie wyraża twórczy geniusz artysty, jego potrzebę eksperymentowania, spontanicznego wykorzystania kolorów, faktur, szkliw, graficznych i reliefowych wzorów . Eksperymenty z ceramiką artysta wykorzystał później w swojej rzeźbie i grafice.
talerz ceramiczny, okrągły, śr. 20cm, biała glinka częściowo szkliwiona, brązowa i zielona farba, w lustrze reliefowa, syntetycznie ujęta twarz, na kołnierzu reliefowy odwrócony napis "Vallauris 10 3 53", na odwrocie dwie wyciśnięte pieczęcie: "Empreinte / Oryginale / de Picasso" oraz "Madoura / plein feu"; edycja 400, Alain Ramié nr 179 (Alain Ramié "Picasso Catalogue of the Edited Ceramic Works 1947-1971", ). Pracę powyższą otrzymał obecny właściciel w 1966 bezpośrednio od Pabla Picassa.
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiW latach 1947-1971 Picasso współpracował ze studiem ceramicznym Madoura w Vallauris, prowadzonym przez małżeństwo Ramié. Georges i Suzanne Ramié udostępnili artyście pracownię, służąc radą i pomocą, w zamian nabyli prawo do wytwarzania sygnowanych edycji ceramiki Picassa. W studiu powstało ok. 630 wzorów talerzy, mis, waz, dzbanów, wytwarzanych w edycjach od 25 do 500 kopii. Ceramika Picassa znakomicie wyraża twórczy geniusz artysty, jego potrzebę eksperymentowania, spontanicznego wykorzystania kolorów, faktur, szkliw, graficznych i reliefowych wzorów . Eksperymenty z ceramiką artysta wykorzystał później w swojej rzeźbie i grafice.