Władysław Chmieliński był malarzem związanym z Warszawą, gdzie stale mieszkał i pracował. W latach 1926-1931 studiował w warszawskiej Miejskiej Szkole Sztuk Zdobniczych i Malarstwa (dawna Klasa Rysunkowa). Wiodącym tematem jego obrazów były widoki miejskie, malowane olejno i akwarelą. W latach 1935-1938 stworzył cykl akwarel przedstawiających obiekty polskiej architektury; wśród nich, m.in. wnętrza Zamku Królewskiego w Warszawie i Pałacu w Wilanowie. Po wojnie chętnie malował także konie na tle krajobrazu. W latach 1936-1939 artysta używał pseudonimu "Władysław Stachowicz".
Widoki ujęte w tryptyk - od lewej - widok na ulicę zamkniętą fasadą przypominającą barokowy kościół i z domem o wykuszu podobnym do Kamienicy książąt mazowieckich; ul. Kanonia z widocznym prezbiterium Katedry św. Jana i wieżą Zamku Królewskiego oraz wylot ul. Świętojańskiej na Rynek Starego Miasta wraz z narożną kamienicą "Pod Lwem".
Tusz, akwarela, gwasz, tektura; 15,9 x 34,8 cm
Sygnowany śr.d.: Fragment Kanonji | Wł. Stachowicz
Władysław Chmieliński był malarzem związanym z Warszawą, gdzie stale mieszkał i pracował. W latach 1926-1931 studiował w warszawskiej Miejskiej Szkole Sztuk Zdobniczych i Malarstwa (dawna Klasa Rysunkowa). Wiodącym tematem jego obrazów były widoki miejskie, malowane olejno i akwarelą. W latach 1935-1938 stworzył cykl akwarel przedstawiających obiekty polskiej architektury; wśród nich, m.in. wnętrza Zamku Królewskiego w Warszawie i Pałacu w Wilanowie. Po wojnie chętnie malował także konie na tle krajobrazu. W latach 1936-1939 artysta używał pseudonimu "Władysław Stachowicz".
Widoki ujęte w tryptyk - od lewej - widok na ulicę zamkniętą fasadą przypominającą barokowy kościół i z domem o wykuszu podobnym do Kamienicy książąt mazowieckich; ul. Kanonia z widocznym prezbiterium Katedry św. Jana i wieżą Zamku Królewskiego oraz wylot ul. Świętojańskiej na Rynek Starego Miasta wraz z narożną kamienicą "Pod Lwem".