"Niniejszy obraz powstał w 1872 roku i przynależy do wczesnego okresu twórczości Zügla, gdy krystalizowały się jego zainteresowania. Dzieło wyróżnia się swobodą wykonania, odsłaniając w pełni ukształtowany już warsztat malarski. Figuruje ono w jednej z pierwszych monografii artysty (por. G. Biermann, Heinrich von Zugel, Bielfeld und Leipzig 1911, s. 6). W jego twórczości wyróżnia się kilka okresów, najwcześniejszy i trwający aż do końca XIX wieku nosi nazwę "Schaffenperiode" ("okresu owiec"), artysta bowiem z wielkim znawstwem i upodobaniem podejmował ten właśnie temat. Powstały wówczas jego najsłynniejsze kompozycje malarskie i rysunkowe, z tamtego czasu pochodzi też jego wielka popularność.
Stylistycznie malarstwo Zügla wiąże się realizmem, aczkolwiek artysta czerpał też wiele z tradycji animalistyki czasów nowożytnych. Niezwykle ważna, dla jego artystycznej formacji,
stała się podróż do Paryża, a następnie do Holandii i Belgii w końcu lat osiemdziesiątych gdzie zaznajomił się twórczością E. Verboeckhovena, A. von Mauvego i J. H. L. Haasa.
Utwierdził się wówczas w swych poglądach artystycznych i w dokonanym wyborze." (z opinii
p.Iwony Danielewicz)

53
Heinrich Johann von ZÜGEL (Murrhardt 1850 - Monachium 1941)

Trzy owce

olej, płótno, 78 × 100 cm
sygn. i dat. środkowy dół: H.Zügel1872.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

"Niniejszy obraz powstał w 1872 roku i przynależy do wczesnego okresu twórczości Zügla, gdy krystalizowały się jego zainteresowania. Dzieło wyróżnia się swobodą wykonania, odsłaniając w pełni ukształtowany już warsztat malarski. Figuruje ono w jednej z pierwszych monografii artysty (por. G. Biermann, Heinrich von Zugel, Bielfeld und Leipzig 1911, s. 6). W jego twórczości wyróżnia się kilka okresów, najwcześniejszy i trwający aż do końca XIX wieku nosi nazwę "Schaffenperiode" ("okresu owiec"), artysta bowiem z wielkim znawstwem i upodobaniem podejmował ten właśnie temat. Powstały wówczas jego najsłynniejsze kompozycje malarskie i rysunkowe, z tamtego czasu pochodzi też jego wielka popularność.
Stylistycznie malarstwo Zügla wiąże się realizmem, aczkolwiek artysta czerpał też wiele z tradycji animalistyki czasów nowożytnych. Niezwykle ważna, dla jego artystycznej formacji,
stała się podróż do Paryża, a następnie do Holandii i Belgii w końcu lat osiemdziesiątych gdzie zaznajomił się twórczością E. Verboeckhovena, A. von Mauvego i J. H. L. Haasa.
Utwierdził się wówczas w swych poglądach artystycznych i w dokonanym wyborze." (z opinii
p.Iwony Danielewicz)