Jej ojciec – inżynier budował w Rosji koleje. Podczas rewolucji straciwszy inżynierski majątek rodzina wróciła do Polski. Lata hitlerowskiej okupacji spędziła na przemian w Warszawie i w rodzinnych stronach męża Edwarda – na Miechowszczyźnie - w Widnicy. Swoją drogę artystyczną rozpoczęła od studiów w warszawskiej Miejskiej Szkole Sztuk Zdobniczych, w pracowni malarstwa ściennego u Mieczysława Schultza, by je ukończyć w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych w pracowni Felicjana Kowarskiego. Tendencje dekoratywne i umiłowanie kompozycyjnej czystości obrazu stały się zasadą jej twórczości podobnie jak u jej mistrzów. Tendencje te z czasem potwierdziły nie tylko własna droga twórcza ale i bliskie kontakty z abstrakcjonistą Henrykiem Stażewskim i zbliżoną do tego nurtu sztuki Ewą Łunkiewicz. Od 1962 r. coraz częściej zajmowała się tkaniną artystyczną , czemu sprzyjało aktywne uczestnictwo w tworzeniu warszawskiej Pracowni Doświadczalnej ZPAP, w której rodziły się początki sukcesów polskiej tkaniny artystycznej (również Magdaleny Abakanowicz).
Jej ojciec – inżynier budował w Rosji koleje. Podczas rewolucji straciwszy inżynierski majątek rodzina wróciła do Polski. Lata hitlerowskiej okupacji spędziła na przemian w Warszawie i w rodzinnych stronach męża Edwarda – na Miechowszczyźnie - w Widnicy. Swoją drogę artystyczną rozpoczęła od studiów w warszawskiej Miejskiej Szkole Sztuk Zdobniczych, w pracowni malarstwa ściennego u Mieczysława Schultza, by je ukończyć w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych w pracowni Felicjana Kowarskiego. Tendencje dekoratywne i umiłowanie kompozycyjnej czystości obrazu stały się zasadą jej twórczości podobnie jak u jej mistrzów. Tendencje te z czasem potwierdziły nie tylko własna droga twórcza ale i bliskie kontakty z abstrakcjonistą Henrykiem Stażewskim i zbliżoną do tego nurtu sztuki Ewą Łunkiewicz. Od 1962 r. coraz częściej zajmowała się tkaniną artystyczną , czemu sprzyjało aktywne uczestnictwo w tworzeniu warszawskiej Pracowni Doświadczalnej ZPAP, w której rodziły się początki sukcesów polskiej tkaniny artystycznej (również Magdaleny Abakanowicz).