Był malarzem, grafikiem, teoretykiem sztuki, pisarzem i wydawcą, jednym z najważniejszych polskich ekspresjonistów. Studiował w krakowskiej ASP u J. Unierzyskiego (1904-1906) oraz w Paryżu i Monachium. Jako ziemianin administrował od 1910 r. własnym majątkiem w Kościankach
w Wielkopolsce, a od ok. 1925 r. majątkami ks. Radziwiłłów w Pełży na Wołyniu. Od 1937 r. mieszkał w Warszawie, gdzie założył prywatną szkołę malarską. Był członkiem m.in. Koła Artystów Wielkopolskich (od 1914 r.) i "Buntu" (od 1918 r.). Wystawiał m.in. na Salonach paryskich, w TPSP (Kraków, Lwów, Poznań), w TZSP i Instytucie Propagandy Sztuki w Warszawie, w wystawach Koła Artystów Wielkopolskich, "Buntu" i Formistów oraz wystawach grafiki. Malował kubizowane portrety, pejzaże, obrazy religijne, symboliczne i kompozycje figuralne. Malarski dorobek Hulewicza częściowo uległ zniszczeniu w czasie Powstania Warszawskiego.
"Hulewicz często wykonywał akty - znana jest cala seria aktów. Operował w nich płaską, graficzną, zgeometry-zowaną formą, niekiedy o daleko posuniętej deformacji kształtu. Szczególnie interesujące, biorąc pod uwagę przedmiot ekspertyzy, wydają się dwie akwaforty: Natchnienie z 1922 (repr. katalog MNP poz. 25, na s. 279) oraz Trzy Gracje z tego samego czasu (repr. katalog 45 Aukcji "Rempex" z 25 X 1998, poz. 112). Pierwsza z tych grafik ukazuje kobiecy akt w niemal identycznym układzie, jak w przedmiocie ekspertyzy postać na pierwszym planie. W drugiej grafice z trzema kobiecymi aktami pojawia się zbliżony układ kompozycyjny, wpisujący te postaci w charakterystyczny romb (z "wcięciem" na linii kolan). [.].} Z lat dwudziestych zachowało się zaledwie kilka obrazów, z których wyłania się grupa dzieł, odnosząca się do tematyki mitologicznej i literackiej z lat 1926-1930. Wśród nich wymienić można zbliżone typem kobiecych aktów, kompozycyjnie i stylistycznie do Trzech Gracji obrazy: Leda z łabędziem (1928; MNW, repr. J. Pollakówna, Malarstwo polskie między wojnami 1918-1939, Warszawa 1982), DAacierzyństwo (1928, wł. pryw.), a zwłaszcza Dwie tancerki i Faun (ok. 1928; katalog MNP, poz. 56 na s. 295) z podobnym układem dwóch aktów w tle oraz - Gracja i Faun (1930; katalog MNP, poz. 58 na s. 296). Obrazy z lat dwudziestych mają charakter kubistyczno-ekspresjonistyczny. Artysta używał zgeometry-zowanych, ostro ciętych, pryzmatycznych form, oddzielonych ostrymi krawędziami. Taki styl reprezentuje także obraz Trzy Gracje [.] .
Według mojego rozeznania obraz Trzy Gracje jest oryginalnym dziełem Jerzego Hulewicza" (z ekspertyzy prof. Jerzego Malinowskiego, 23.10.2004 r.).
olej na tekturze,
69,9 x 43,7 cm,
sygnowany l.d." JHulewicz. 28", na odwrocie słabo widoczna sygnatura "J Hulewicz 1928"
Był malarzem, grafikiem, teoretykiem sztuki, pisarzem i wydawcą, jednym z najważniejszych polskich ekspresjonistów. Studiował w krakowskiej ASP u J. Unierzyskiego (1904-1906) oraz w Paryżu i Monachium. Jako ziemianin administrował od 1910 r. własnym majątkiem w Kościankach
w Wielkopolsce, a od ok. 1925 r. majątkami ks. Radziwiłłów w Pełży na Wołyniu. Od 1937 r. mieszkał w Warszawie, gdzie założył prywatną szkołę malarską. Był członkiem m.in. Koła Artystów Wielkopolskich (od 1914 r.) i "Buntu" (od 1918 r.). Wystawiał m.in. na Salonach paryskich, w TPSP (Kraków, Lwów, Poznań), w TZSP i Instytucie Propagandy Sztuki w Warszawie, w wystawach Koła Artystów Wielkopolskich, "Buntu" i Formistów oraz wystawach grafiki. Malował kubizowane portrety, pejzaże, obrazy religijne, symboliczne i kompozycje figuralne. Malarski dorobek Hulewicza częściowo uległ zniszczeniu w czasie Powstania Warszawskiego.
"Hulewicz często wykonywał akty - znana jest cala seria aktów. Operował w nich płaską, graficzną, zgeometry-zowaną formą, niekiedy o daleko posuniętej deformacji kształtu. Szczególnie interesujące, biorąc pod uwagę przedmiot ekspertyzy, wydają się dwie akwaforty: Natchnienie z 1922 (repr. katalog MNP poz. 25, na s. 279) oraz Trzy Gracje z tego samego czasu (repr. katalog 45 Aukcji "Rempex" z 25 X 1998, poz. 112). Pierwsza z tych grafik ukazuje kobiecy akt w niemal identycznym układzie, jak w przedmiocie ekspertyzy postać na pierwszym planie. W drugiej grafice z trzema kobiecymi aktami pojawia się zbliżony układ kompozycyjny, wpisujący te postaci w charakterystyczny romb (z "wcięciem" na linii kolan). [.].} Z lat dwudziestych zachowało się zaledwie kilka obrazów, z których wyłania się grupa dzieł, odnosząca się do tematyki mitologicznej i literackiej z lat 1926-1930. Wśród nich wymienić można zbliżone typem kobiecych aktów, kompozycyjnie i stylistycznie do Trzech Gracji obrazy: Leda z łabędziem (1928; MNW, repr. J. Pollakówna, Malarstwo polskie między wojnami 1918-1939, Warszawa 1982), DAacierzyństwo (1928, wł. pryw.), a zwłaszcza Dwie tancerki i Faun (ok. 1928; katalog MNP, poz. 56 na s. 295) z podobnym układem dwóch aktów w tle oraz - Gracja i Faun (1930; katalog MNP, poz. 58 na s. 296). Obrazy z lat dwudziestych mają charakter kubistyczno-ekspresjonistyczny. Artysta używał zgeometry-zowanych, ostro ciętych, pryzmatycznych form, oddzielonych ostrymi krawędziami. Taki styl reprezentuje także obraz Trzy Gracje [.] .
Według mojego rozeznania obraz Trzy Gracje jest oryginalnym dziełem Jerzego Hulewicza" (z ekspertyzy prof. Jerzego Malinowskiego, 23.10.2004 r.).