Proweniencja:
kolekcja prywatna, Praga
Łączy obraz, dźwięk, przedmioty codziennego użytku, konstruując obiekty odwołujące się do estetyki kiczu. Z wyrzuconych, niepotrzebnych przedmiotów buduje kompozycje skłaniające odbiorcę do nowych interpretacji. Artysta odnosi się do zjawiska konsumpcjonizmu często w zabawnej, lekkiej formie. Swoją twórczość określa jako „ usion art.”. Urodzony w Pradze, mieszkający w Stanach Zjednoczonych artysta, prezentował swoje prace niemal na całym świecie. Wśród instytucji posiadających obiekty Neumana znajdują się tak prestiżowe placówki jak Galeria Narodowa w Pradze, Museum of Modern Art., Carnegie Institute (Pittsburgh, Stany Zjednoczone), czy Museum of Modern Art. (Nicea, Francja).
Bibliografia:
Shalom Neuman. 40 Years of Fusion Art. 1967-2007, Christian Maretti Editore, 2008.
obiekt przestrzenny, olej, technika własna, mieszana, znalezione przedmioty, elementy elektryczne, sklejka; 92,5 x 99 cm
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiProweniencja:
kolekcja prywatna, Praga
Łączy obraz, dźwięk, przedmioty codziennego użytku, konstruując obiekty odwołujące się do estetyki kiczu. Z wyrzuconych, niepotrzebnych przedmiotów buduje kompozycje skłaniające odbiorcę do nowych interpretacji. Artysta odnosi się do zjawiska konsumpcjonizmu często w zabawnej, lekkiej formie. Swoją twórczość określa jako „ usion art.”. Urodzony w Pradze, mieszkający w Stanach Zjednoczonych artysta, prezentował swoje prace niemal na całym świecie. Wśród instytucji posiadających obiekty Neumana znajdują się tak prestiżowe placówki jak Galeria Narodowa w Pradze, Museum of Modern Art., Carnegie Institute (Pittsburgh, Stany Zjednoczone), czy Museum of Modern Art. (Nicea, Francja).
Bibliografia:
Shalom Neuman. 40 Years of Fusion Art. 1967-2007, Christian Maretti Editore, 2008.