na odwrocie deski:
- trudno czytelna lakowa pieczęć (z herbem) - zapewne odmiana h. Rawicz rodziny Ciecierskich z Podlasia.
- kartka z odręcznymi danymi (przypisanymi nietrafnie) "Le Triomphe de Galat�e" /par Abraham Diepenbeck./T".
- znak cechowy Gildii św. Łukasza w Antwerpii w postaci "zamku" i dwóch dłoni (wypalony)
- znak wytwórcy podobrazia w formie inicjału "CC" [?] z elementami roślinnymi (wyciskany)
Obraz został poddany badaniom technologicznym i zabiegom konserwatorskim. Posiada opinię Grzegorza Kretkowskiego (Poznań) oraz ekspertyzę konserwatorską dr Marii Rogóż (Kraków).
"Obraz ten może być [...] interpretowany jako wyraz tryumfu miłości Posejdona i Amfitryty, szczęśliwego małżeństwa, do którego doszło pomimo oporów poślubionej bogini [...]. Znak Gildii, a więc znak cechów i stowarzyszeń handlowych jednoznacznie przypisuje obraz do miejsca i czasu jego powstania.[...] Autorem dzieła jest z całą pewnością malarz flamandzki, doskonale obeznany z twórczością autorów mu współczesnych, których liczne wpływy są tu doskonale widoczne. Kompozycja całości dowodzi znajomości zasad i wykazuje wysoki poziom artystyczny [...]. Mógł on powstać pod wpływem np. twórczości Fransa Franckena II (1581-1642), który sam był autorem m.in. 23 obrazów o podobnej tematyce powstałych ok. 1630 roku w Antwerpii [...]. W sposobie kształtowania ciał niektórych postaci autor wiele skorzystał z powszechnie znanych obrazów warsztatu Rubensa i jego licznych naśladowców. Skalny krajobraz malował na podobieństwo imaginacyjnych pejzaży Joosa Mompera (1564-1635) [...]"
(z opinii G. Kretkowskiego).
na odwrocie deski:
- trudno czytelna lakowa pieczęć (z herbem) - zapewne odmiana h. Rawicz rodziny Ciecierskich z Podlasia.
- kartka z odręcznymi danymi (przypisanymi nietrafnie) "Le Triomphe de Galat�e" /par Abraham Diepenbeck./T".
- znak cechowy Gildii św. Łukasza w Antwerpii w postaci "zamku" i dwóch dłoni (wypalony)
- znak wytwórcy podobrazia w formie inicjału "CC" [?] z elementami roślinnymi (wyciskany)
Obraz został poddany badaniom technologicznym i zabiegom konserwatorskim. Posiada opinię Grzegorza Kretkowskiego (Poznań) oraz ekspertyzę konserwatorską dr Marii Rogóż (Kraków).
"Obraz ten może być [...] interpretowany jako wyraz tryumfu miłości Posejdona i Amfitryty, szczęśliwego małżeństwa, do którego doszło pomimo oporów poślubionej bogini [...]. Znak Gildii, a więc znak cechów i stowarzyszeń handlowych jednoznacznie przypisuje obraz do miejsca i czasu jego powstania.[...] Autorem dzieła jest z całą pewnością malarz flamandzki, doskonale obeznany z twórczością autorów mu współczesnych, których liczne wpływy są tu doskonale widoczne. Kompozycja całości dowodzi znajomości zasad i wykazuje wysoki poziom artystyczny [...]. Mógł on powstać pod wpływem np. twórczości Fransa Franckena II (1581-1642), który sam był autorem m.in. 23 obrazów o podobnej tematyce powstałych ok. 1630 roku w Antwerpii [...]. W sposobie kształtowania ciał niektórych postaci autor wiele skorzystał z powszechnie znanych obrazów warsztatu Rubensa i jego licznych naśladowców. Skalny krajobraz malował na podobieństwo imaginacyjnych pejzaży Joosa Mompera (1564-1635) [...]"
(z opinii G. Kretkowskiego).