Wlastimil Hofman kształcił się w latach 1896-1901 w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych u Jacka Malczewskiego (którego twórczość najbardziej zaważyła na jego malarstwie), ponadto u Jana Stanisławskiego i Leona Wyczółkowskiego. W międzyczasie, od 1899 do 1901, studiował w paryskiej École des Beaux Arts od kierunkiem J. L. Gérôme`a. Przebywał w Wiedniu, Pradze i Paryżu, a od 1920 r. w Krakowie. Wiele wystawiał m.in.: w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie, w TPSP w Krakowie. Był członkiem Towarzystwa Artystów Polskich Sztuka, Grupy Czterech i Grupy Zero, ponadto Wiedeńskiej Secesji i czeskiego Towarzystwa Artystów Manes. Od 1947 mieszkał na stale w Szklarskiej Porębie. Twórczość Hofmana jest głęboko zakorzeniona w tradycji polskiego malarstwa modernistycznego. Malował sceny religijne, rodzajowe z elementami fantastycznymi, silnie nasączone głęboką symboliką.

35
Wlastimil HOFMAN (1881 Karlin - 1970 Szklarska Poręba)

TRYPTYK Z ADZIĄ

1. "Ciocia Matylda" - ołówek, papier; 13 x 9 cm;
sygnatura ołówkiem l.d.: monogram wiązany "WM"; p.d.:
monogram wiązany "WM" | Ciocia Matylda

2. "Adzia" - ołówek, karton; 13,2 x 8,1 cm;
sygnatura ołówkiem p.d.: Adzia | monogram wiązany "WH"

3. "Wasza [Nasza?] Kasia" - ołówek, papier; 14,2 x 11 cm;
sygnatura piórkiem l.d.: Wlastimil Hofman | (ołówkiem) W[N]asza Kasia

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Wlastimil Hofman kształcił się w latach 1896-1901 w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych u Jacka Malczewskiego (którego twórczość najbardziej zaważyła na jego malarstwie), ponadto u Jana Stanisławskiego i Leona Wyczółkowskiego. W międzyczasie, od 1899 do 1901, studiował w paryskiej École des Beaux Arts od kierunkiem J. L. Gérôme`a. Przebywał w Wiedniu, Pradze i Paryżu, a od 1920 r. w Krakowie. Wiele wystawiał m.in.: w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie, w TPSP w Krakowie. Był członkiem Towarzystwa Artystów Polskich Sztuka, Grupy Czterech i Grupy Zero, ponadto Wiedeńskiej Secesji i czeskiego Towarzystwa Artystów Manes. Od 1947 mieszkał na stale w Szklarskiej Porębie. Twórczość Hofmana jest głęboko zakorzeniona w tradycji polskiego malarstwa modernistycznego. Malował sceny religijne, rodzajowe z elementami fantastycznymi, silnie nasączone głęboką symboliką.