Na odwrocie środkowej kwatery naklejka: SALON DZIEŁ SZTUKI | KAZIMIERZA WOJCIECHOWSKIEGO |
KRAKÓW, UL. ŚW. JANA 3. - TELEFON Nr. 2. |
DATA PRZYJĘCIA 1827 |
(Poniżej napis odcięty)
Wlastimil Hofman uczył się w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych w latach 1895-99 u F. Cynka, J. Malczewskiego, J. Unierzyskiego i J. Stanisławskiego. Kontynuował studia w paryskiej École des Beaux-Arts u J. -L Gérôme`a (1899-1901) i ponownie w Akademii krakowskiej w 1901-02 r. u L. Wyczółkowskiego. Lata I wojny światowej spędził w Pradze (1914-17) i Paryżu (1919-20). Po wojnie mieszkał w Krakowie skąd w roku 1934 wyjechał w podróż artystyczną do Włoch. W czasie II wojny przebywał na emigracji w Palestynie. Powrócił do Krakowa w 1946, a od roku 1947 na stałe zamieszkał w Szklarskiej Porębie.
Należał do wielu stowarzyszeń twórczych, z którymi wystawiał swoje obrazy: od 1904 był członkiem Związku Artystów Czeskich Mánes, w 1905 współorganizował krakowską Grupę Pięciu, a w 1908 Grupę Zero. Ponadto należał do Towarzystwa Sztuka (1911), wiedeńskiej Secesji i Société Nationale des Beaux-Arts. Prace prezentował także od roku 1902 w TPSP w Krakowie i od 1906 w warszawskiej Zachęcie. Malował obrazy o tematyce religijnej, rodzajowej, portrety i pejzaże. Do swoich nastrojowych, melancholijnych kompozycji religijnych i rodzajowych wprowadzał postaci z ludu - starców, wieśniaczki, dzieci, a także z Biblii czy mitów.
Olej tektura;
wszystkie obrazy o tych samych wymiarach:
47,5 x 33,5 cm
Wiosna - sygn. l. d.: Wlastimil Hofmann | 1927
Lato - sygn. l. d.: Wlastimil | Hofmann | 1927
Jesień - sygn. p. d.: Wlastimil Hofmann | 1927
Na odwrocie środkowej kwatery naklejka: SALON DZIEŁ SZTUKI | KAZIMIERZA WOJCIECHOWSKIEGO |
KRAKÓW, UL. ŚW. JANA 3. - TELEFON Nr. 2. |
DATA PRZYJĘCIA 1827 |
(Poniżej napis odcięty)
Wlastimil Hofman uczył się w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych w latach 1895-99 u F. Cynka, J. Malczewskiego, J. Unierzyskiego i J. Stanisławskiego. Kontynuował studia w paryskiej École des Beaux-Arts u J. -L Gérôme`a (1899-1901) i ponownie w Akademii krakowskiej w 1901-02 r. u L. Wyczółkowskiego. Lata I wojny światowej spędził w Pradze (1914-17) i Paryżu (1919-20). Po wojnie mieszkał w Krakowie skąd w roku 1934 wyjechał w podróż artystyczną do Włoch. W czasie II wojny przebywał na emigracji w Palestynie. Powrócił do Krakowa w 1946, a od roku 1947 na stałe zamieszkał w Szklarskiej Porębie.
Należał do wielu stowarzyszeń twórczych, z którymi wystawiał swoje obrazy: od 1904 był członkiem Związku Artystów Czeskich Mánes, w 1905 współorganizował krakowską Grupę Pięciu, a w 1908 Grupę Zero. Ponadto należał do Towarzystwa Sztuka (1911), wiedeńskiej Secesji i Société Nationale des Beaux-Arts. Prace prezentował także od roku 1902 w TPSP w Krakowie i od 1906 w warszawskiej Zachęcie. Malował obrazy o tematyce religijnej, rodzajowej, portrety i pejzaże. Do swoich nastrojowych, melancholijnych kompozycji religijnych i rodzajowych wprowadzał postaci z ludu - starców, wieśniaczki, dzieci, a także z Biblii czy mitów.