„Trójdzielna płaskorzeźba. Od lewej klęcząca na jednym kolanie dziewczyna z koszem jabłek. W środkowej stojąca z koszem na głowie podtrzymywanym oburącz, obok przykucnięta z jabłkami wysypującymi się z fartucha i głową zwróconą ku ostatniej postaci, zwrywającej jabłka prawą dłonią.
Glina ręcznie formowana. Szkliwo kryjące warstwowe zielono białe. Postacie bielsze z delikatną zielenią.
Wym: 45 x 58 x 15 cm.
Zakup w 1976 roku w kramach Dominikańskich w Kakowie.” - opis z archiwum p. Aleksandry Kopydłowskiej


Stanisława PIĘTKOWA, ur. 1907 w Bolechowicach, zm. 1983. Studia tkackie odbyła w Szkole Sztuk Zdobniczych i Przemysłu Artystycznego w Krakowie, a następnie kontynuowałak w Lipsu, Wiedniu i Paryżu. Technologię ceramiki studiowała po wojnie pod kierunkiem Tadeusza Szafrana. Prowadziła też pracownię tkacką „Spółdzielnia Artystów Plastyków”. Ceramiką zajmowała się od 1950 r. współpracując z mężem, Kazimierzem Piętką (1902-1951). Prowadziła własną pracownię ceramiczną w Krakowie.
-na podstawie „Ceramika i szkło polskie XX wieku. Katalog zbiorów Muzeum Narodowego we Wrocławiu”, Wrocław 2004

09
Stanisława Felicja PIĘTKOWA (1907 - 1983)

Tryptyk „Owocobranie”

Glina ręcznie formowana, szkliwo kryjące warstwowe;
wym: 45 x 58 x 15 cm.
Zakup w 1976 roku w kramach Dominikańskich w Krakowie.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

„Trójdzielna płaskorzeźba. Od lewej klęcząca na jednym kolanie dziewczyna z koszem jabłek. W środkowej stojąca z koszem na głowie podtrzymywanym oburącz, obok przykucnięta z jabłkami wysypującymi się z fartucha i głową zwróconą ku ostatniej postaci, zwrywającej jabłka prawą dłonią.
Glina ręcznie formowana. Szkliwo kryjące warstwowe zielono białe. Postacie bielsze z delikatną zielenią.
Wym: 45 x 58 x 15 cm.
Zakup w 1976 roku w kramach Dominikańskich w Kakowie.” - opis z archiwum p. Aleksandry Kopydłowskiej


Stanisława PIĘTKOWA, ur. 1907 w Bolechowicach, zm. 1983. Studia tkackie odbyła w Szkole Sztuk Zdobniczych i Przemysłu Artystycznego w Krakowie, a następnie kontynuowałak w Lipsu, Wiedniu i Paryżu. Technologię ceramiki studiowała po wojnie pod kierunkiem Tadeusza Szafrana. Prowadziła też pracownię tkacką „Spółdzielnia Artystów Plastyków”. Ceramiką zajmowała się od 1950 r. współpracując z mężem, Kazimierzem Piętką (1902-1951). Prowadziła własną pracownię ceramiczną w Krakowie.
-na podstawie „Ceramika i szkło polskie XX wieku. Katalog zbiorów Muzeum Narodowego we Wrocławiu”, Wrocław 2004