Lewa część: pejzaż górski - leśna przecinka, przez którą rozciąga się szeroki widok na stożkowatą górę. Część środkowa: drewniana dzwonnica, za nią fragment drewnianego kościoła z sygnaturką na dachu i przylegająca sień; na pierwszym planie mur okołokościelny. Część prawa: szeroki podgórski pejzaż na dalszym planie z polami i wijącym się strumykiem oraz na planie pierwszym - suche gałęzie drzewa.
Ekspertyza dr Stefanii Krzyszto-fowicz-Kozakowskiej z 6.06.2013 r.
Autorka ekspertyzy podkreśla wyraźne w tryptyku "odwołanie do sztuki japońskiej - drzeworytów, do których Julian Fałat nawiązywał wielokrotnie. Jest to tak zwane zakratowanie, czyli ujęcie dalszych planów poprzez pierwszoplanowe motywy drzew, krzewów, kwiatów. Również efektem inspiracji drzeworytami japońskimi jest zastosowanie podwyższonego punktu obserwacji natury. [...] Wprowadzony został niezwykle delikatny sposób nakładania akwareli, z rozmachem, szkicowo, pewną ręką, przy równoczesnym wykorzystaniu faktury i barwy ugru tektury podobrazia".

16
Julian FAŁAT (1853 Tuligłowy k. Przemyśla - 1929 Bystra k. Bielska Białej)

TRYPTYK GÓRSKI, 1918

akwarele na tekturze, po 48,5 x 38,8 cm,
sygnowany i datowany p.d. na prawym skrzydle tryptyku "JFałat /Bystra 1918"

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Lewa część: pejzaż górski - leśna przecinka, przez którą rozciąga się szeroki widok na stożkowatą górę. Część środkowa: drewniana dzwonnica, za nią fragment drewnianego kościoła z sygnaturką na dachu i przylegająca sień; na pierwszym planie mur okołokościelny. Część prawa: szeroki podgórski pejzaż na dalszym planie z polami i wijącym się strumykiem oraz na planie pierwszym - suche gałęzie drzewa.
Ekspertyza dr Stefanii Krzyszto-fowicz-Kozakowskiej z 6.06.2013 r.
Autorka ekspertyzy podkreśla wyraźne w tryptyku "odwołanie do sztuki japońskiej - drzeworytów, do których Julian Fałat nawiązywał wielokrotnie. Jest to tak zwane zakratowanie, czyli ujęcie dalszych planów poprzez pierwszoplanowe motywy drzew, krzewów, kwiatów. Również efektem inspiracji drzeworytami japońskimi jest zastosowanie podwyższonego punktu obserwacji natury. [...] Wprowadzony został niezwykle delikatny sposób nakładania akwareli, z rozmachem, szkicowo, pewną ręką, przy równoczesnym wykorzystaniu faktury i barwy ugru tektury podobrazia".