Malarz, legendarna postać warszawskiego środowiska artystycznego. W latach 1962-68 studiował na warszawskiej ASP - początkowo rze¼bę, następnie malarstwo w pracowniach Jana Wodyńskiego i Jana Cybisa. W roku 1971 rozpoczął także studia scenograficzne. Wraz z Janem Dobkowskim stworzył "Grupę Neo-Neo", której działalność rozpoczęła się już w 1965 roku, a wystawy w latach 1967-70. Inspiracje pop-artem i secesją oraz wyra¼ne nawiązania do sztuki plakatu, obecnej silnie w obu tych stylach - to znaki rozpoznawcze twórczości Zielińskiego, często ironicznej, wyrosłej z protestu przeciw konserwatywnemu koloryzmowi oraz systemowi socjalistycznemu. W roku 1969 obaj twórcy zorganizowali wystawę form przestrzennych w zakładach tarchomińskiej "Polfy", połączone z dyskusjami przeprowadzonymi na terenie kilku innych warszawskich zakładach przemysłowych w 1970 roku. Początkowo dekoracyjne z elementami symboliki egzystencjalnej oraz czasem erotyki - w pó¼niejszej twórczości artysty ulegają indywidualizacji - stają się bardziej ekspresyjne i spontaniczne. Po jego tragicznej śmieci czołowi polscy artyści, m.in. Wiesław Szamborski, Marek Sapetto, Jerzy Dobkowski czy Włodzimierz Pawlak - dedykowali mu swoje obrazy.
I Litografia;
19,5 x 19,3 cm (odcisk płyty)
Sygnowany ołówkiem p.d.: JURRY 64, l.d.: litografia 2/10
II Litografia;
23,7 x 24 cm (odcisk płyty)
Sygnowany ołówkiem l.d.: JURRY, p.d.: litografia 62
III Litografia;
19,5 x 19 cm (odcisk płyty)
Sygnowany ołówkiem l.d.: JURRY, p.d.: litografia 3/10
Malarz, legendarna postać warszawskiego środowiska artystycznego. W latach 1962-68 studiował na warszawskiej ASP - początkowo rze¼bę, następnie malarstwo w pracowniach Jana Wodyńskiego i Jana Cybisa. W roku 1971 rozpoczął także studia scenograficzne. Wraz z Janem Dobkowskim stworzył "Grupę Neo-Neo", której działalność rozpoczęła się już w 1965 roku, a wystawy w latach 1967-70. Inspiracje pop-artem i secesją oraz wyra¼ne nawiązania do sztuki plakatu, obecnej silnie w obu tych stylach - to znaki rozpoznawcze twórczości Zielińskiego, często ironicznej, wyrosłej z protestu przeciw konserwatywnemu koloryzmowi oraz systemowi socjalistycznemu. W roku 1969 obaj twórcy zorganizowali wystawę form przestrzennych w zakładach tarchomińskiej "Polfy", połączone z dyskusjami przeprowadzonymi na terenie kilku innych warszawskich zakładach przemysłowych w 1970 roku. Początkowo dekoracyjne z elementami symboliki egzystencjalnej oraz czasem erotyki - w pó¼niejszej twórczości artysty ulegają indywidualizacji - stają się bardziej ekspresyjne i spontaniczne. Po jego tragicznej śmieci czołowi polscy artyści, m.in. Wiesław Szamborski, Marek Sapetto, Jerzy Dobkowski czy Włodzimierz Pawlak - dedykowali mu swoje obrazy.