Malarz, uczeń Szkoły Rysunkowej w Wilnie. Do 1894 studia kontynuował w akademii petersburskiej. Następnie kształcił się w paryskiej Académie Julian oraz w Monachium, gdzie przyja¼nił się z Józefem Brandtem. Wielokrotnie odwiedzał Brandta w Orońsku. Ok. 1900 przyjechał do Warszawy i tu przebywał do I wojny. Wojnę spędził w rodzinnym Wilnie i w 1919 podjął pracę na tamtejszym Wydziale Plastycznym Uniwersytetu Stefana Batorego. Wystawiał w warszawskim TZSP i w Salonie Krywulta. Tematem jego malarstwa są najczęściej sceny rodzajowe z malowniczych kresowych miasteczek, ulubionym motywem artysty były konne zaprzęgi. Uprawiał również malarstwo portretowe i wykonywał ilustracje. Prezentowana praca, sygnowana cyrylicą, należy do nielicznej grupy wczesnych dzieł artysty, powstałych w czasie jego petersburskich studiów.
tusz, piórko, karton
31 x 39 cm
sygn. cyrylicą p.d.: S. Siestrzencewicz 92
Malarz, uczeń Szkoły Rysunkowej w Wilnie. Do 1894 studia kontynuował w akademii petersburskiej. Następnie kształcił się w paryskiej Académie Julian oraz w Monachium, gdzie przyja¼nił się z Józefem Brandtem. Wielokrotnie odwiedzał Brandta w Orońsku. Ok. 1900 przyjechał do Warszawy i tu przebywał do I wojny. Wojnę spędził w rodzinnym Wilnie i w 1919 podjął pracę na tamtejszym Wydziale Plastycznym Uniwersytetu Stefana Batorego. Wystawiał w warszawskim TZSP i w Salonie Krywulta. Tematem jego malarstwa są najczęściej sceny rodzajowe z malowniczych kresowych miasteczek, ulubionym motywem artysty były konne zaprzęgi. Uprawiał również malarstwo portretowe i wykonywał ilustracje. Prezentowana praca, sygnowana cyrylicą, należy do nielicznej grupy wczesnych dzieł artysty, powstałych w czasie jego petersburskich studiów.