Malarz włoski. Był uczniem Napoleone Naniego w Akademii Cignaroli w Weronie w latach 1873–1876, jednocześnie uczęszczał na kurs aktu w Akademii Sztuk Pięknych w Wenecji. Spotkanie z Giacomo Favretto wywarło wyraźny wpływ na jego wczesną twórczość, która przesunęła się w stronę salonowego malarstwa rodzajowego. Po 1880 roku zwrócił się ku naturalizmowi, na co wpływ miał kontakt z Francesco Paolo Michettim podczas pobytu w Rzymie w 1882 roku. Zaczął prezentować prace na najważniejszych wystawach krajowych i europejskich, ciesząc się wielkim powodzeniem zarówno wśród publiczności, jak i krytyków. Udział w Wystawie Powszechnej w Paryżu w 1900 r. zbiegł się z przejmowanie elementów zaczerpniętych z dywizjonizmu i symbolizmu. Zaczął malować widoki miejskie o jasnej kolorystyce i odważnych kontrastach. W 1912 r. na Biennale w Wenecji miał wystawę indywidualną.

062
Angelo DALL’OCA BIANCA (1858 Werona - 1942)

TROJE LUDZI NA MOSTKU NAD KANAŁEM, ok. 1900

Olej, płótno; 100 x 43 cm
Sygnowany p.d.: A. Dall’Oca / Bianca

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Malarz włoski. Był uczniem Napoleone Naniego w Akademii Cignaroli w Weronie w latach 1873–1876, jednocześnie uczęszczał na kurs aktu w Akademii Sztuk Pięknych w Wenecji. Spotkanie z Giacomo Favretto wywarło wyraźny wpływ na jego wczesną twórczość, która przesunęła się w stronę salonowego malarstwa rodzajowego. Po 1880 roku zwrócił się ku naturalizmowi, na co wpływ miał kontakt z Francesco Paolo Michettim podczas pobytu w Rzymie w 1882 roku. Zaczął prezentować prace na najważniejszych wystawach krajowych i europejskich, ciesząc się wielkim powodzeniem zarówno wśród publiczności, jak i krytyków. Udział w Wystawie Powszechnej w Paryżu w 1900 r. zbiegł się z przejmowanie elementów zaczerpniętych z dywizjonizmu i symbolizmu. Zaczął malować widoki miejskie o jasnej kolorystyce i odważnych kontrastach. W 1912 r. na Biennale w Wenecji miał wystawę indywidualną.