Ukończyła malarstwo na warszawskiej ASP w 2014 roku pod kierunkiem profesora Jarosława Modzelewskiego, adi. Igora Przybylskiego. Zajmuje się malarstwem, rysunkiem, filmem, obiektami. Jej prace charakteryzuje granicząca z obsesją dokładność, często powstają przez wiele miesięcy. Kle Mens podejmuje tematy związane z duchowością, seksualnością, religią, feminizmem i kulturą współczesną, nadając im osobisty wymiar. Laureatka głównej nagrody w XII Konkursie Gepperta.
Wideo „Trójca", wariacja na temat słynnej ikony Rublowa, odtwarza trzy czarne anioły w nieskończonej pętli. W „Litanii" Kle Mens jako Czarna Madonna recytuje najbardziej znaną w Europie modlitwę maryjną - w pierwszej osobie. W autoportrecie „Madonna lactans" zaś rewitalizuje tradycyjną technikę, polegającą na żmudnym nakładaniu półprzezroczystych warstw farby na nagie drewno. Czerń, w którą Kle Mens obleka święte przedstawienia, nabiera cudownego potencjału, choć od razu wzbudza kontrowersje. Czerń kontrastuje i jednocześnie uzupełnia nabrzmiałe, delikatne piersi, wypełnione potencjałem mleka - oto cud ukazany na obrazie „Madonna lactans". Czyste, białe mleko może być miłosiernym darem dla grzeszników, ale tutaj staje się sposobem na uwolnienie uwięzionego kobiecego ciała.
Druk pigmentowy, papier archiwalny, 70 x 125 cm, ed. 1/10
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiUkończyła malarstwo na warszawskiej ASP w 2014 roku pod kierunkiem profesora Jarosława Modzelewskiego, adi. Igora Przybylskiego. Zajmuje się malarstwem, rysunkiem, filmem, obiektami. Jej prace charakteryzuje granicząca z obsesją dokładność, często powstają przez wiele miesięcy. Kle Mens podejmuje tematy związane z duchowością, seksualnością, religią, feminizmem i kulturą współczesną, nadając im osobisty wymiar. Laureatka głównej nagrody w XII Konkursie Gepperta.
Wideo „Trójca", wariacja na temat słynnej ikony Rublowa, odtwarza trzy czarne anioły w nieskończonej pętli. W „Litanii" Kle Mens jako Czarna Madonna recytuje najbardziej znaną w Europie modlitwę maryjną - w pierwszej osobie. W autoportrecie „Madonna lactans" zaś rewitalizuje tradycyjną technikę, polegającą na żmudnym nakładaniu półprzezroczystych warstw farby na nagie drewno. Czerń, w którą Kle Mens obleka święte przedstawienia, nabiera cudownego potencjału, choć od razu wzbudza kontrowersje. Czerń kontrastuje i jednocześnie uzupełnia nabrzmiałe, delikatne piersi, wypełnione potencjałem mleka - oto cud ukazany na obrazie „Madonna lactans". Czyste, białe mleko może być miłosiernym darem dla grzeszników, ale tutaj staje się sposobem na uwolnienie uwięzionego kobiecego ciała.