Scena z XIV księgi Iliady przedstawia próbę odparcia obozujących od blisko dekady pod Troją Achajów i zniszczenia ich łodzi przez obrońców miasta. Wygląd stylizowanych trier mógł być oparty na ikonografii antycznej, znanej np. z zachowanego w weneckim muzeum archeologicznym fragmentu greckiego sarkofagu z II lub III w. Część Trojan wdziera się na pokłady okrętów. W lewym, dolnym rogu widoczne są dzikie rumaki i delfiny, być może symbole Posejdona, patrona Trojan.
Scultori, urodzony w Mantui, był uczniem Giulia Romano, a ten z kolei uczniem i asystentem Rafaela, czołowym manierystą włoskiej architektury i malarstwa. Pracował przy dekoracji Palazzo del Te jako malarz, rzeźbiarz i sztukator, ale dziś znany jest głównie z miedziorytów kipiących skłębionymi i natłoczonymi postaciami zaczerpniętymi z historii antycznej.
Giovanni Battista SCULTORI (1503-1575) wg Giulio Romano (1499-1546) miedzioryt, papier żeberkowy ze znakami wodnymi p.b. i l.b.: lilia na tarczy. Wym. 40 x 57,5 cm. sygn. na płycie śr.d.: I. B. MANTVANVS / SCULPTOR 1538, p.d. Jo: Jacomo Rossi formis Ramae 1642 alla Pace, na odwrocie ołówkiem: A8, ZZ 580 1403, Ghitz + 1503-1575,2. Uszkodzony p.d. róg. XVII-wieczna reedycja, kontury retuszowane.
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiScena z XIV księgi Iliady przedstawia próbę odparcia obozujących od blisko dekady pod Troją Achajów i zniszczenia ich łodzi przez obrońców miasta. Wygląd stylizowanych trier mógł być oparty na ikonografii antycznej, znanej np. z zachowanego w weneckim muzeum archeologicznym fragmentu greckiego sarkofagu z II lub III w. Część Trojan wdziera się na pokłady okrętów. W lewym, dolnym rogu widoczne są dzikie rumaki i delfiny, być może symbole Posejdona, patrona Trojan.
Scultori, urodzony w Mantui, był uczniem Giulia Romano, a ten z kolei uczniem i asystentem Rafaela, czołowym manierystą włoskiej architektury i malarstwa. Pracował przy dekoracji Palazzo del Te jako malarz, rzeźbiarz i sztukator, ale dziś znany jest głównie z miedziorytów kipiących skłębionymi i natłoczonymi postaciami zaczerpniętymi z historii antycznej.