Historia modelu
Ten brytyjski dwumiejscowy samochód sportowy był produkowany w latach 1969-1976. Do napędzania służył sześciocylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 2498cm3 i mocy 106 KM z napędem na tył i 4-biegową ręczną skrzynią zmiany biegów. Historia tego samochodu rozpoczyna się 19 września 1968 roku, gdy Triumph pokazał pierwszy prototyp TR6. W porównaniu z poprzednikiem, linie karoserii zostały wygładzone, a większe koła sprawiały wrażenie obniżenia pojazdu. Wersja produkcyjna swoją premierę miała w styczniu 1969 roku. Na początku silnik miał moc 152 KM (wersja europejska na wtrysku) i 104 KM (wersja US na gaźniku), lecz w 1973 roku w Europie zmniejszono moc do 125 KM, aby auto było bardziej przewidywalne i przyjemniejsze w prowadzeniu. Od 1969 do 1976 wyprodukowano łącznie 94 619 egzemplarzy TR6.
Historia egzemplarza
TR6 oferowany przez Dom Aukcyjny Ardor został nabyty i sprowadzony przez obecnego właściciela z USA w 2010 r. W pełni odrestaurowany w Polsce, od strony blacharsko-lakierniczej jak i mechanicznej, ten roadster zachwyca swoją ponadczasową sylwetką. Właściciel wprowadził szereg modyfikacji obejmujących zarówno aspekty wizualne, jak i techniczne, które zostały wdrożone na etapie renowacji. Zmodyfikowany poprzez zastosowanie utwardzonych zaworów silnik, jest w pełni przystosowany do paliwa bezołowiowego. Wnętrze zostało odrestaurowane na wzór oryginalnego przy użyciu najwyższej jakości materiałów. Specjalnie zamówiony w Wielkiej Brytanii dach oraz komplet nowych uszczelek są bardzo cennym dodatkami sprawiającymi, że ten egzemplarz stał się klasykiem, którego można używać na co dzień.
Bardzo dobrze prezentujący się egzemplarz
Po dogłębnej renowacji
Przystosowany do jazdy na co dzień
Numer nadwozia: CF16765U
Historia modelu
Ten brytyjski dwumiejscowy samochód sportowy był produkowany w latach 1969-1976. Do napędzania służył sześciocylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 2498cm3 i mocy 106 KM z napędem na tył i 4-biegową ręczną skrzynią zmiany biegów. Historia tego samochodu rozpoczyna się 19 września 1968 roku, gdy Triumph pokazał pierwszy prototyp TR6. W porównaniu z poprzednikiem, linie karoserii zostały wygładzone, a większe koła sprawiały wrażenie obniżenia pojazdu. Wersja produkcyjna swoją premierę miała w styczniu 1969 roku. Na początku silnik miał moc 152 KM (wersja europejska na wtrysku) i 104 KM (wersja US na gaźniku), lecz w 1973 roku w Europie zmniejszono moc do 125 KM, aby auto było bardziej przewidywalne i przyjemniejsze w prowadzeniu. Od 1969 do 1976 wyprodukowano łącznie 94 619 egzemplarzy TR6.
Historia egzemplarza
TR6 oferowany przez Dom Aukcyjny Ardor został nabyty i sprowadzony przez obecnego właściciela z USA w 2010 r. W pełni odrestaurowany w Polsce, od strony blacharsko-lakierniczej jak i mechanicznej, ten roadster zachwyca swoją ponadczasową sylwetką. Właściciel wprowadził szereg modyfikacji obejmujących zarówno aspekty wizualne, jak i techniczne, które zostały wdrożone na etapie renowacji. Zmodyfikowany poprzez zastosowanie utwardzonych zaworów silnik, jest w pełni przystosowany do paliwa bezołowiowego. Wnętrze zostało odrestaurowane na wzór oryginalnego przy użyciu najwyższej jakości materiałów. Specjalnie zamówiony w Wielkiej Brytanii dach oraz komplet nowych uszczelek są bardzo cennym dodatkami sprawiającymi, że ten egzemplarz stał się klasykiem, którego można używać na co dzień.