Historia modelu
Ten brytyjski dwumiejscowy samochód sportowy był produkowany w latach 1969-1976. Do napędzania służył sześciocylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 2498cm3 i mocy 106 KM z napędem na tył i 4-biegową ręczną skrzynią zmiany biegów. Historia tego samochodu rozpoczyna się 19 września 1968 roku, gdy Triumph pokazał pierwszy prototyp TR6. W porównaniu z poprzednikiem, linie karoserii zostały wygładzone, a większe koła sprawiały wrażenie obniżenia pojazdu. Wersja produkcyjna swoją premierę miała w styczniu 1969 roku. Na początku silnik miał moc 152 KM (wersja europejska na wtrysku) i 104 KM (wersja US na gaźniku), lecz w 1973 roku w Europie zmniejszono moc do 125 KM, aby auto było bardziej przewidywalne i przyjemniejsze w prowadzeniu. Od 1969 do 1976 wyprodukowano łącznie 94 619 egzemplarzy TR6.

Historia egzemplarza
TR6 oferowany przez Dom Aukcyjny Ardor został nabyty i sprowadzony przez obecnego właściciela z USA w 2010 r. W pełni odrestaurowany w Polsce, od strony blacharsko-lakierniczej jak i mechanicznej, ten roadster zachwyca swoją ponadczasową sylwetką. Właściciel wprowadził szereg modyfikacji obejmujących zarówno aspekty wizualne, jak i techniczne, które zostały wdrożone na etapie renowacji. Zmodyfikowany poprzez zastosowanie utwardzonych zaworów silnik, jest w pełni przystosowany do paliwa bezołowiowego. Wnętrze zostało odrestaurowane na wzór oryginalnego przy użyciu najwyższej jakości materiałów. Specjalnie zamówiony w Wielkiej Brytanii dach oraz komplet nowych uszczelek są bardzo cennym dodatkami sprawiającymi, że ten egzemplarz stał się klasykiem, którego można używać na co dzień.

5
Triumph TR6 1974

Bardzo dobrze prezentujący się egzemplarz
Po dogłębnej renowacji
Przystosowany do jazdy na co dzień
Numer nadwozia: CF16765U

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Historia modelu
Ten brytyjski dwumiejscowy samochód sportowy był produkowany w latach 1969-1976. Do napędzania służył sześciocylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 2498cm3 i mocy 106 KM z napędem na tył i 4-biegową ręczną skrzynią zmiany biegów. Historia tego samochodu rozpoczyna się 19 września 1968 roku, gdy Triumph pokazał pierwszy prototyp TR6. W porównaniu z poprzednikiem, linie karoserii zostały wygładzone, a większe koła sprawiały wrażenie obniżenia pojazdu. Wersja produkcyjna swoją premierę miała w styczniu 1969 roku. Na początku silnik miał moc 152 KM (wersja europejska na wtrysku) i 104 KM (wersja US na gaźniku), lecz w 1973 roku w Europie zmniejszono moc do 125 KM, aby auto było bardziej przewidywalne i przyjemniejsze w prowadzeniu. Od 1969 do 1976 wyprodukowano łącznie 94 619 egzemplarzy TR6.

Historia egzemplarza
TR6 oferowany przez Dom Aukcyjny Ardor został nabyty i sprowadzony przez obecnego właściciela z USA w 2010 r. W pełni odrestaurowany w Polsce, od strony blacharsko-lakierniczej jak i mechanicznej, ten roadster zachwyca swoją ponadczasową sylwetką. Właściciel wprowadził szereg modyfikacji obejmujących zarówno aspekty wizualne, jak i techniczne, które zostały wdrożone na etapie renowacji. Zmodyfikowany poprzez zastosowanie utwardzonych zaworów silnik, jest w pełni przystosowany do paliwa bezołowiowego. Wnętrze zostało odrestaurowane na wzór oryginalnego przy użyciu najwyższej jakości materiałów. Specjalnie zamówiony w Wielkiej Brytanii dach oraz komplet nowych uszczelek są bardzo cennym dodatkami sprawiającymi, że ten egzemplarz stał się klasykiem, którego można używać na co dzień.