HISTORIA EGZEMPLARZA:
Triumph Spitfire, który będzie licytowany podczas aukcji 1 lipca, to egzemplarz z samego początku produkcji. Ten egzemplarz, wedle udostępnionej dokumentacji, trafił do Polski w 1996 roku. Samochód w przeszłości został wyposażony w silnik z nowszej generacji. Obecny właściciel nabył go w roku 2008 z rąk poprzedniego użytkownika. W latach 2008-10 samochód został poddany dogłębnej renowacji, która objęła odbudowę ramy, blacharkę, nowy lakier i pełny serwis mechaniczny. Same rachunki na zakup nowych części opiewają na kwotę 35000 zł. Od czasu remontu auto było używane sporadycznie, przejechało zaledwie 3000 km, jedynie w ciepłe i słoneczne dni. Jakość prac wykonanych na samochodzie jest na zdecydowanie dobrym poziomie. Po 7 latach od odbudowy samochód nie wymaga większych nakładów finansowych i jest gotowy do regularnej eksploatacji, nawet w przypadku dalszych wypraw. Samochód zapewni jeszcze dużo emocji i wrażeń przyszłemu właścicielowi, a fakt, że auto należy do wczesnych serii pojazdu, tylko dodaje mu wartości.
HISTORIA MODELU:
Historia Triumpha Spitfire’a sięga 1957 roku, kiedy to Giovanni Michelotti przygotował projekt na zlecenie firmy Standard-Triumph. Większość podzespołów została zaadaptowana z sedana tej samej marki - Triumpha Heralda. Samochód po finalnych poprawkach został zaprezentowany podczas londyńskiego salonu motoryzacyjnego w 1962 roku. Produkcja modelu Mark I rozpoczęła się w październiku tego samego roku. Ciekawostką jest, że projekt nosi nazwę legendarnego brytyjskiego samolotu myśliwskiego z okresu II wojny światowej. Auto zostało wyposażone w niewielki, 4-cylindrowy silnik o pojemność 1.1-litra. Jednostka była zasilana dwoma gaźnikami popularnej firmy SU. Samochód mieścił się w klasie niedrogich aut sportowych. Cena znalazła swoje odzwierciedlenie w ubogim wyposażeniu seryjnym pojazdu. Nawet na ówczesne czasy standard, który obejmował jedynie mechanicznie opuszczane szyby boczne oraz zamki w drzwiach, należy uznać za wyjątkowo skromny. Nie przeszkodziło to jednak w osiągnięciu sporego sukcesu sprzedażowego. Przez 2 lata wyprodukowano 45 753 sztuk Spitfire’a pierwszej serii. Wraz z biegiem lat Triumph ewoluował. Kolejne wersje - Mark II, III i IV - powstały odpowiednio w 1964, 1967 i 1970 roku. Wraz z pojawieniem się trzeciej serii pod maską zadebiutowała unowocześniona i mocniejsza jednostka napędowa o pojemności 1,3-litra. Ilość koni mechanicznych wzrosła z 63 do 75, co znacznie wpłynęło na osiągi Triumpha. Przyspieszenie od 0 do 60 mil na godzinę wynosiło 13,4 sekundy, natomiast prędkość maksymalna - 153 km/h. W 1969 wprowadzono zmiany w egzemplarzach przeznaczonych na rynek amerykański. Zaostrzenie przepisów bezpieczeństwa i emisji spalin wymusiło obniżenie stopnia kompresji oraz przearanżowanie wnętrza. Model 1500 zadebiutował w grudniu 1974 roku jako najbardziej zaawansowana ewolucja serii Spitfire. Zgodnie z nazwą auto otrzymało zmodernizowany silnik o pojemności 1,5-litra. Nastąpiło dalsze zróżnicowanie pomiędzy odmianami europejskimi, a tymi przeznaczonymi na rynek amerykański. Zmiany dokonane w wyglądzie i specyfikacji technicznej auta spowodowały, że wersje europejskie są znacznie bardziej cenione niż ich amerykańskie odpowiedniki. Produkcja Triumpha Spitfire’a 1500 zakończyła się w październiku 1980 roku. Liczba wyprodukowanych egzemplarzy osiągnęła 95 829.
Absolutna ikona włoskiej motoryzacji; auto po kompleksowej renowacji; prostota i piękno w czystej postaci
silnik: 1.3l, R4; moc: 64 konie mechaniczne; inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na tylne koła; stan prawny: zarejestrowany w Polsce, "żółte" tablice, pozwolenie na wywóz z kraju
Nr nadwozia: 28307FC
HISTORIA EGZEMPLARZA:
Triumph Spitfire, który będzie licytowany podczas aukcji 1 lipca, to egzemplarz z samego początku produkcji. Ten egzemplarz, wedle udostępnionej dokumentacji, trafił do Polski w 1996 roku. Samochód w przeszłości został wyposażony w silnik z nowszej generacji. Obecny właściciel nabył go w roku 2008 z rąk poprzedniego użytkownika. W latach 2008-10 samochód został poddany dogłębnej renowacji, która objęła odbudowę ramy, blacharkę, nowy lakier i pełny serwis mechaniczny. Same rachunki na zakup nowych części opiewają na kwotę 35000 zł. Od czasu remontu auto było używane sporadycznie, przejechało zaledwie 3000 km, jedynie w ciepłe i słoneczne dni. Jakość prac wykonanych na samochodzie jest na zdecydowanie dobrym poziomie. Po 7 latach od odbudowy samochód nie wymaga większych nakładów finansowych i jest gotowy do regularnej eksploatacji, nawet w przypadku dalszych wypraw. Samochód zapewni jeszcze dużo emocji i wrażeń przyszłemu właścicielowi, a fakt, że auto należy do wczesnych serii pojazdu, tylko dodaje mu wartości.
HISTORIA MODELU:
Historia Triumpha Spitfire’a sięga 1957 roku, kiedy to Giovanni Michelotti przygotował projekt na zlecenie firmy Standard-Triumph. Większość podzespołów została zaadaptowana z sedana tej samej marki - Triumpha Heralda. Samochód po finalnych poprawkach został zaprezentowany podczas londyńskiego salonu motoryzacyjnego w 1962 roku. Produkcja modelu Mark I rozpoczęła się w październiku tego samego roku. Ciekawostką jest, że projekt nosi nazwę legendarnego brytyjskiego samolotu myśliwskiego z okresu II wojny światowej. Auto zostało wyposażone w niewielki, 4-cylindrowy silnik o pojemność 1.1-litra. Jednostka była zasilana dwoma gaźnikami popularnej firmy SU. Samochód mieścił się w klasie niedrogich aut sportowych. Cena znalazła swoje odzwierciedlenie w ubogim wyposażeniu seryjnym pojazdu. Nawet na ówczesne czasy standard, który obejmował jedynie mechanicznie opuszczane szyby boczne oraz zamki w drzwiach, należy uznać za wyjątkowo skromny. Nie przeszkodziło to jednak w osiągnięciu sporego sukcesu sprzedażowego. Przez 2 lata wyprodukowano 45 753 sztuk Spitfire’a pierwszej serii. Wraz z biegiem lat Triumph ewoluował. Kolejne wersje - Mark II, III i IV - powstały odpowiednio w 1964, 1967 i 1970 roku. Wraz z pojawieniem się trzeciej serii pod maską zadebiutowała unowocześniona i mocniejsza jednostka napędowa o pojemności 1,3-litra. Ilość koni mechanicznych wzrosła z 63 do 75, co znacznie wpłynęło na osiągi Triumpha. Przyspieszenie od 0 do 60 mil na godzinę wynosiło 13,4 sekundy, natomiast prędkość maksymalna - 153 km/h. W 1969 wprowadzono zmiany w egzemplarzach przeznaczonych na rynek amerykański. Zaostrzenie przepisów bezpieczeństwa i emisji spalin wymusiło obniżenie stopnia kompresji oraz przearanżowanie wnętrza. Model 1500 zadebiutował w grudniu 1974 roku jako najbardziej zaawansowana ewolucja serii Spitfire. Zgodnie z nazwą auto otrzymało zmodernizowany silnik o pojemności 1,5-litra. Nastąpiło dalsze zróżnicowanie pomiędzy odmianami europejskimi, a tymi przeznaczonymi na rynek amerykański. Zmiany dokonane w wyglądzie i specyfikacji technicznej auta spowodowały, że wersje europejskie są znacznie bardziej cenione niż ich amerykańskie odpowiedniki. Produkcja Triumpha Spitfire’a 1500 zakończyła się w październiku 1980 roku. Liczba wyprodukowanych egzemplarzy osiągnęła 95 829.