Prace stworzone w ramach projektu "Archeologia Utopii - Róża w Panteonie", autorzy projektu: Katarzyna Górna, Jakub Majmurek, autorka zdjęć: Katarzyna Górna.
Katarzyna Górna urodziła się w 1968 roku w Warszawie. Artystka, która tworzy wieloformatowe, przeważnie czarno – białe fotografie, które zazwyczaj zestawia w przestrzenne instalacje oraz filmy wideo i DVD. Absolwentka Wydziału Rzeźby warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, dyplom w pracowni prof. Grzegorza Kowalskiego. Jej twórczość głównie opiera się na perspektywie kobiecego spojrzenia na społeczną rzeczywistość oraz symboliczne formy funkcjonowania obrazu kobiety w kulturze. Czerpie inspirację, które bazują na stereotypach społecznych i motywach zaczerpniętych ze sztuki religijnej. Brała udział w wielu wystawach zbiorowych zarówno w kraju jak i na świecie. Angażuje się w liczne projekty prowadzone w Centrum Kultury Nowy Wspaniały świat i Krytykę Polityczną (z którą współpracuje od 2009 roku). Pomysłodawczyni i koordynatorka projektów „Os Warszawa”, „Mały Wspaniały Świat” oraz cyklu seminariów poświęconych najnowszej sztuce wizualnej. Jest również producentką wydarzeń kulturalnych m.in. „House of Change” czy „Obywatelski Kontener Kultury”.Wybrane wystawy artystki: "Dreamlife" (Artspace Gallery, New Heaven, Stany Zjednoczone, 1997); "Fotografia '97" (Pałac Sztuki, Kraków, 1997); "Nowe terytorium ekspresji" (Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa, 1997);"L'histoire d'une collection 1979-2003" (Atelier 340, Bruksela, Belgia, 2003); "Biały Mazur", NBK, Berlin, Niemcy; Bunkier Sztuki, Kraków (2004);"Revers Art and Engineering" (Sculpturens Hus, Sztokholm, Szwecja, 2004); "Prezentacja młodej kultury polskiej" (Maison folie de Lille Moulins, Lille, Francja, 2004); "Transhumacja" (Galeria Obrazów, Kowno, Litwa, 1995); "Instalacja" (Galeria a.r.t., Płock, 1994); "10 Panien" (Galeria Przyjaciół A.R., Warszawa; Galeria a.r.t., Płock, 1996); "MadonnY" (Galeria Laboratorium, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa, 1997); "Zestaw kobiet" (Galeria Wyspa, Gdańsk, 2000); "Happy Birthday" (Bunkier Sztuki, Kraków, 2004);"Miłość i demokracja" (Targi Sztuki w Poznaniu, 2005); "Videozoom" (Sala Uno, Rzym, Włochy; Prague Biennale 2, Praga, Czechy, 2005); "Boys" (Bunkier Sztuki, Kraków, 2005); "Architektura intymna, architektura porzucona" (Galeria Kronika, Bytom, 2006); "Kolekcja Bunkra Sztuki" (Bunkier Sztuki, Kraków, 2006); "Katarzyna Górna i Mikołaj Starowieyski: Portret artysty" (Galeria Studio, Warszawa, 2017); "SKIP THE LINE! Populizm i obietnice współczesności" (Biennale Warszawa, 2018); "Niepodległe. Kobiety a dyskurs narodowy” (Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, 2018); "Zagłada ludzkości" (Trafostacja Sztuki w Szczecinie, 2019); "Piknik na skraju drogi" (Centrum Sztuki Współczesnej Kronika, Bytom, 2019).
Na warszawskiej stacji kolei wiedeńskiej, robotnicy i działacze Komunistyczne Partii Robotniczej Polski entuzjastycznie witają wracającą z Niemiec Różę Luksemburg. Spór o przyszłość. Warszawa, Sejm, listopad 1922.
Naczelnik państwa, oraz posłanka Róża Luksemburg spierają się o przyszłość Polski.
Mord w Zachęcie. Warszawa, 16.12.1922. Policja aresztuję Eligiusza Niewiadomskiego, w tle przykryta całunem ofiara, posłanka Róża Luksemburg.
wydruk na papierze, 3 x 50 x 75 cm, ed. 1/10 + 2AP, sygn.
Prace stworzone w ramach projektu "Archeologia Utopii - Róża w Panteonie", autorzy projektu: Katarzyna Górna, Jakub Majmurek, autorka zdjęć: Katarzyna Górna.
Katarzyna Górna urodziła się w 1968 roku w Warszawie. Artystka, która tworzy wieloformatowe, przeważnie czarno – białe fotografie, które zazwyczaj zestawia w przestrzenne instalacje oraz filmy wideo i DVD. Absolwentka Wydziału Rzeźby warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, dyplom w pracowni prof. Grzegorza Kowalskiego. Jej twórczość głównie opiera się na perspektywie kobiecego spojrzenia na społeczną rzeczywistość oraz symboliczne formy funkcjonowania obrazu kobiety w kulturze. Czerpie inspirację, które bazują na stereotypach społecznych i motywach zaczerpniętych ze sztuki religijnej. Brała udział w wielu wystawach zbiorowych zarówno w kraju jak i na świecie. Angażuje się w liczne projekty prowadzone w Centrum Kultury Nowy Wspaniały świat i Krytykę Polityczną (z którą współpracuje od 2009 roku). Pomysłodawczyni i koordynatorka projektów „Os Warszawa”, „Mały Wspaniały Świat” oraz cyklu seminariów poświęconych najnowszej sztuce wizualnej. Jest również producentką wydarzeń kulturalnych m.in. „House of Change” czy „Obywatelski Kontener Kultury”.Wybrane wystawy artystki: "Dreamlife" (Artspace Gallery, New Heaven, Stany Zjednoczone, 1997); "Fotografia '97" (Pałac Sztuki, Kraków, 1997); "Nowe terytorium ekspresji" (Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa, 1997);"L'histoire d'une collection 1979-2003" (Atelier 340, Bruksela, Belgia, 2003); "Biały Mazur", NBK, Berlin, Niemcy; Bunkier Sztuki, Kraków (2004);"Revers Art and Engineering" (Sculpturens Hus, Sztokholm, Szwecja, 2004); "Prezentacja młodej kultury polskiej" (Maison folie de Lille Moulins, Lille, Francja, 2004); "Transhumacja" (Galeria Obrazów, Kowno, Litwa, 1995); "Instalacja" (Galeria a.r.t., Płock, 1994); "10 Panien" (Galeria Przyjaciół A.R., Warszawa; Galeria a.r.t., Płock, 1996); "MadonnY" (Galeria Laboratorium, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa, 1997); "Zestaw kobiet" (Galeria Wyspa, Gdańsk, 2000); "Happy Birthday" (Bunkier Sztuki, Kraków, 2004);"Miłość i demokracja" (Targi Sztuki w Poznaniu, 2005); "Videozoom" (Sala Uno, Rzym, Włochy; Prague Biennale 2, Praga, Czechy, 2005); "Boys" (Bunkier Sztuki, Kraków, 2005); "Architektura intymna, architektura porzucona" (Galeria Kronika, Bytom, 2006); "Kolekcja Bunkra Sztuki" (Bunkier Sztuki, Kraków, 2006); "Katarzyna Górna i Mikołaj Starowieyski: Portret artysty" (Galeria Studio, Warszawa, 2017); "SKIP THE LINE! Populizm i obietnice współczesności" (Biennale Warszawa, 2018); "Niepodległe. Kobiety a dyskurs narodowy” (Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, 2018); "Zagłada ludzkości" (Trafostacja Sztuki w Szczecinie, 2019); "Piknik na skraju drogi" (Centrum Sztuki Współczesnej Kronika, Bytom, 2019).