"Wiele osób doszukiwało się w mojej twórczości wielu treści, a dla mnie była to czysto wizualna sprawa. Moim zamierzeniem nie była krytyka społeczeństwa i konsumpcji. (...) Przede wszystkim interesuje mnie malowanie obrazów. Jest to wartością samą w sobie. Ważne jest stworzenie dialogu pomiędzy osobą, która maluje, i która to malarstwo odbiera. Myślę, iż realizacja obiektów, które istnieją fizycznie, w zderzeniu z kruchą egzystencją, jest rodzajem poprawy samopoczucia artysty jako człowieka. Ja sam nie wyobrażam sobie twórczości totalnie efemerycznej - wykonywania rzeczy, która istnieje tylko w ciągu jednej wystawy, albo obiektu, który w ogóle nie istnieje, a który pozostawia ślad tylko w postaci dokumentacji. Czy sztuka dla mnie polega na pozostawieniu fizycznego śladu? Dokładnie tak, i musi to być obraz".
(Sławomir Toman)

Studiował w Instytucie Wychowania Plastycznego Uniwersytetu Mariii Skłodowskiej-Curie w Lublinie (1986-1987) oraz na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie w pracowni Włodzimierza Kuzna (1988-1993). W 1995 roku otrzymał stypendium Ministra Spraw Zagranicznych Francji i przez dwa lata studiował w Ecole Régionale des Beaux-Arts w Rennes pod kierunkiem prof. Gererda Baldet. W 1997 roku uzyskał dyplom z wyróżnieniem. Jego prace znajdują się w zbiorach kolekcji Arteonu, Galerii Piekary, Muzeum Regionalnego w Stalowej Woli, galerii BWA w Sandomierzu oraz wielu innych kolekcjach prywatnych w kraju i za granicą.

23
Sławomir TOMAN (ur. 1966)

Trinity, 2004 r.

olej/płótno, 140 x 100 cm
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: `TOMAN`S | "TRINITY" | OLEJ, PŁÓTNO | 2004 | 140 x 100`

WYSTAWIANY:
- "17 mgnień wiosny", Państwowa Galeria Sztuki w Sopocie, 12.04.-06.05.2007
LITERATURA:
- 17 mgnień wiosny, katalog wystawy, Państwowa Galeria Sztuki w Sopocie, Sopot 2007, s. 70

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

"Wiele osób doszukiwało się w mojej twórczości wielu treści, a dla mnie była to czysto wizualna sprawa. Moim zamierzeniem nie była krytyka społeczeństwa i konsumpcji. (...) Przede wszystkim interesuje mnie malowanie obrazów. Jest to wartością samą w sobie. Ważne jest stworzenie dialogu pomiędzy osobą, która maluje, i która to malarstwo odbiera. Myślę, iż realizacja obiektów, które istnieją fizycznie, w zderzeniu z kruchą egzystencją, jest rodzajem poprawy samopoczucia artysty jako człowieka. Ja sam nie wyobrażam sobie twórczości totalnie efemerycznej - wykonywania rzeczy, która istnieje tylko w ciągu jednej wystawy, albo obiektu, który w ogóle nie istnieje, a który pozostawia ślad tylko w postaci dokumentacji. Czy sztuka dla mnie polega na pozostawieniu fizycznego śladu? Dokładnie tak, i musi to być obraz".
(Sławomir Toman)

Studiował w Instytucie Wychowania Plastycznego Uniwersytetu Mariii Skłodowskiej-Curie w Lublinie (1986-1987) oraz na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie w pracowni Włodzimierza Kuzna (1988-1993). W 1995 roku otrzymał stypendium Ministra Spraw Zagranicznych Francji i przez dwa lata studiował w Ecole Régionale des Beaux-Arts w Rennes pod kierunkiem prof. Gererda Baldet. W 1997 roku uzyskał dyplom z wyróżnieniem. Jego prace znajdują się w zbiorach kolekcji Arteonu, Galerii Piekary, Muzeum Regionalnego w Stalowej Woli, galerii BWA w Sandomierzu oraz wielu innych kolekcjach prywatnych w kraju i za granicą.