Wolski, szlachcic, który się chętnie podpisywał Pomian Wolski, lubił powracać do "rycerskiego narodu", między innymi do epoki napoleońskiej, jak to pokazuje i ten obraz. W 1887 r. Wolski wystawił w Zachęcie parę innych scen z wojska napoleońskiego.
Studia w Warszawie u Gersona, w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie i w Akademii Monachijskiej. Dostał się tu pod wpływy J. Brandta i A. Wierusz-Kowalskiego, malując podobne sceny z końmi, chętnie wówczas (i potem) nabywane. Od 1886 r. w Warszawie.

1
Stanisław Pomian WOLSKI (1859 - 1894)

Trębacz, 1887

olej, tektura 41,5 x 33,7
sygnowany lewo dół: "Stanisław Wolski 1887 r."

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Wolski, szlachcic, który się chętnie podpisywał Pomian Wolski, lubił powracać do "rycerskiego narodu", między innymi do epoki napoleońskiej, jak to pokazuje i ten obraz. W 1887 r. Wolski wystawił w Zachęcie parę innych scen z wojska napoleońskiego.
Studia w Warszawie u Gersona, w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie i w Akademii Monachijskiej. Dostał się tu pod wpływy J. Brandta i A. Wierusz-Kowalskiego, malując podobne sceny z końmi, chętnie wówczas (i potem) nabywane. Od 1886 r. w Warszawie.