Wolski, szlachcic, który się chętnie podpisywał Pomian Wolski, lubił powracać do "rycerskiego narodu", między innymi do epoki napoleońskiej, jak to pokazuje i ten obraz. W 1887 r. Wolski wystawił w Zachęcie parę innych scen z wojska napoleońskiego.
Studia w Warszawie u Gersona, w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie i w Akademii Monachijskiej. Dostał się tu pod wpływy J. Brandta i A. Wierusz-Kowalskiego, malując podobne sceny z końmi, chętnie wówczas (i potem) nabywane. Od 1886 r. w Warszawie.
olej, tektura 41,5 x 33,7
sygnowany lewo dół: "Stanisław Wolski 1887 r."
Wolski, szlachcic, który się chętnie podpisywał Pomian Wolski, lubił powracać do "rycerskiego narodu", między innymi do epoki napoleońskiej, jak to pokazuje i ten obraz. W 1887 r. Wolski wystawił w Zachęcie parę innych scen z wojska napoleońskiego.
Studia w Warszawie u Gersona, w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie i w Akademii Monachijskiej. Dostał się tu pod wpływy J. Brandta i A. Wierusz-Kowalskiego, malując podobne sceny z końmi, chętnie wówczas (i potem) nabywane. Od 1886 r. w Warszawie.