Fotografia przedstawia artystkę podczas performansu realizowanego w ramach rozbudowanej akcji zatytułowanej Punkt widzenia. Całość obejmowała również rejestrację wideo i bezpośrednią transmisję performensu na kilku monitorach, oferując widzom możliwość oglądania działań autorki z różnych, wielorakich punktów widzenia. Zasadniczym odniesieniem dla tej akcji była teoria widzenia Władysława Strzemińskiego dotycząca związków między praktyką artystyczną a sposobami postrzegania rzeczywistości. Wyjściowym założeniem dla samego performensu były studia estetyczne Leonarda da Vinci na temat proporcji ciała ludzkiego. Wykonując różne ruchy rękoma i nogami artystka wpisywała swoje ciało w niewidoczny okrąg określający wymiary człowieka witruwiańskiego.

13
Barbara KOZŁOWSKA (1940 Tarnobrzeg - 2008 Wrocław)

Transformacja

1978
odbitka żelatynowo-srebrowa, papier
16,5 x 24 cm
sygn., dat., tyt. i dopisek, na odwrociu: BARBARA KOZŁOWSKA - PERFORMANCE „TRANSFORMACJA” - 1978 r. GALERIA KATAKUMBY W-w
vintage print
oprawa: passe-partout, drewniana rama, szkło

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Fotografia przedstawia artystkę podczas performansu realizowanego w ramach rozbudowanej akcji zatytułowanej Punkt widzenia. Całość obejmowała również rejestrację wideo i bezpośrednią transmisję performensu na kilku monitorach, oferując widzom możliwość oglądania działań autorki z różnych, wielorakich punktów widzenia. Zasadniczym odniesieniem dla tej akcji była teoria widzenia Władysława Strzemińskiego dotycząca związków między praktyką artystyczną a sposobami postrzegania rzeczywistości. Wyjściowym założeniem dla samego performensu były studia estetyczne Leonarda da Vinci na temat proporcji ciała ludzkiego. Wykonując różne ruchy rękoma i nogami artystka wpisywała swoje ciało w niewidoczny okrąg określający wymiary człowieka witruwiańskiego.