Absolwent Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych w Bydgoszczy. Ukończył studia pod kierunkiem prof. Bogdana Chmielewskiego na Wydziale Sztuk Pięknych UMK w Toruniu. Zajmuje się malarstwem, rysunkiem oraz grafiką. Jego prace powstają w oparciu o analizę współczesnego świata. Przywiązuje dużą wagę do tematów, jakie podejmuje. Uczestnik wielu wystaw indywidualnych i zbiorowych w kraju i zagranicą. Jego prace pokazywane były poza Polską, w Holandii, Grecji, Austrii i Belgi. Obrazy i plakaty jego autorstwa znajdują się w prywatnych kolekcjach. Przez pewien czas mieszkał i pracował w Brukseli. Obecnie mieszka i tworzy w Bydgoszczy.
Komentarz autorski:
Wszystkie obrazy powstałe w ramach projektu "Transatlantyk" mają zestandaryzowane formaty o wymiarach 30x30 oraz 30x40cm. Każdy z nich przedstawia okno, wraz z widzianym przez nie fragmentem wnętrza mieszkania. Zebrane razem i usytuowane w odpowiednich odstępach na ścianie, tworzą sugestię fasady budynku mieszkalnego - bloku, czy też wieżowca. Charakter tych budowli, a przede wszystkim sposób koegzystencji ich mieszkańców, jak sugeruje tytuł projektu, może przywodzić na myśl rejs liniowcem.
Monotonne ciągi szyb okiennych w równej mierze przywołują nudę blokowiska, jak i ciągnącą się w nieskończoność podróż przez ocean. Podróżnym towarzyszy niezmiennie pozioma linia horyzontu, zaś mieszkańcom osiedla - znany na pamięć obraz sąsiednich bloków-okrętów.
"Transatlantyk" funkcjonuje jako artystyczno-socjologiczny komentarz dotyczący skrajnej atomizacji społeczeństwa, powszechnego zobojętnienia na drugiego człowieka, ograniczenia zaufania do wąskiej grupy kilku osób, z którymi dzielimy kilkadziesiąt metrów kwadratowych zawieszonego w przestrzeni mieszkania. Artysta nie wartościuje, nie poucza, nie mówi, jak powinno być. Traktuje obraz jako rodzaj "pola wizualnego", pozwalającego zapoznać się z wycinkiem rzeczywistości. Pole to, oczywiście nie jest całkiem przezroczyste, bo przecież - dzięki ekspresji malarskiej - subiektywne, co artysta podkreśla ze szczególną mocą.
olej na płótnie, instalacja - 9 obiektów: 40x30/30x30cm, rozmiar całości 160x140cm,
sygnowany na odwrocie, oprawiony
Absolwent Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych w Bydgoszczy. Ukończył studia pod kierunkiem prof. Bogdana Chmielewskiego na Wydziale Sztuk Pięknych UMK w Toruniu. Zajmuje się malarstwem, rysunkiem oraz grafiką. Jego prace powstają w oparciu o analizę współczesnego świata. Przywiązuje dużą wagę do tematów, jakie podejmuje. Uczestnik wielu wystaw indywidualnych i zbiorowych w kraju i zagranicą. Jego prace pokazywane były poza Polską, w Holandii, Grecji, Austrii i Belgi. Obrazy i plakaty jego autorstwa znajdują się w prywatnych kolekcjach. Przez pewien czas mieszkał i pracował w Brukseli. Obecnie mieszka i tworzy w Bydgoszczy.
Komentarz autorski:
Wszystkie obrazy powstałe w ramach projektu "Transatlantyk" mają zestandaryzowane formaty o wymiarach 30x30 oraz 30x40cm. Każdy z nich przedstawia okno, wraz z widzianym przez nie fragmentem wnętrza mieszkania. Zebrane razem i usytuowane w odpowiednich odstępach na ścianie, tworzą sugestię fasady budynku mieszkalnego - bloku, czy też wieżowca. Charakter tych budowli, a przede wszystkim sposób koegzystencji ich mieszkańców, jak sugeruje tytuł projektu, może przywodzić na myśl rejs liniowcem.
Monotonne ciągi szyb okiennych w równej mierze przywołują nudę blokowiska, jak i ciągnącą się w nieskończoność podróż przez ocean. Podróżnym towarzyszy niezmiennie pozioma linia horyzontu, zaś mieszkańcom osiedla - znany na pamięć obraz sąsiednich bloków-okrętów.
"Transatlantyk" funkcjonuje jako artystyczno-socjologiczny komentarz dotyczący skrajnej atomizacji społeczeństwa, powszechnego zobojętnienia na drugiego człowieka, ograniczenia zaufania do wąskiej grupy kilku osób, z którymi dzielimy kilkadziesiąt metrów kwadratowych zawieszonego w przestrzeni mieszkania. Artysta nie wartościuje, nie poucza, nie mówi, jak powinno być. Traktuje obraz jako rodzaj "pola wizualnego", pozwalającego zapoznać się z wycinkiem rzeczywistości. Pole to, oczywiście nie jest całkiem przezroczyste, bo przecież - dzięki ekspresji malarskiej - subiektywne, co artysta podkreśla ze szczególną mocą.