Artur Wacław Starykoń Wielogłowski znany jest jako malarz koni, polowań, rodzajowych scen wiejskich, pejzaży i portretów. Malarstwo studiował w l. 1879-82 w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych, potem 2,5 roku uczył się w Akademii monachijskiej i przez następne trzy lata w szkole R. Hubera w Wiedniu. Po studiach wiele podróżował po Polsce, przebywał m.in. u książąt Radziwiłłów w Nieświeżu, a ok. 1905 r. mieszkał w Wiedniu. Swoje obrazy, które początkowo podpisywał jako Artur, a po 1894 r. częściej jako Wacław Wielogłowski, prezentował dosyć regularnie (w l. 1882-1929) na wystawach w warszawskim Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych. Prace artysty znajdowały się m. in. w zbiorach książąt Radziwiłłów, Potockich i Lubomirskich.

Motyw ustrzelonego łosia został przejęty z obrazu Juliana Fałata, Zabity jeleń (por. Sztuka polska w kartach pocztowych. Katalog. Wydanie J. Czerneckiego, Wieliczka. Kraków [brw. ], s. 55, il. nr 222

28
Artur Wacław STARYKOŃ WIELOGŁOWSKI (1860 Odonów - 1933 Warszawa)

TRAFNY STRZAŁ

Olej, płótno; 50 x 61,5 cm
Sygn. p. d.: W Wielogłowski | Nieśwież
Na odwrocie nalepka: " 52947 Autor Starykoń Wielogłowski Wacław | tytuł "Trafny strzał" Rodzaj dzieła ol |700 Własność........ Data nadesłania......"

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Artur Wacław Starykoń Wielogłowski znany jest jako malarz koni, polowań, rodzajowych scen wiejskich, pejzaży i portretów. Malarstwo studiował w l. 1879-82 w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych, potem 2,5 roku uczył się w Akademii monachijskiej i przez następne trzy lata w szkole R. Hubera w Wiedniu. Po studiach wiele podróżował po Polsce, przebywał m.in. u książąt Radziwiłłów w Nieświeżu, a ok. 1905 r. mieszkał w Wiedniu. Swoje obrazy, które początkowo podpisywał jako Artur, a po 1894 r. częściej jako Wacław Wielogłowski, prezentował dosyć regularnie (w l. 1882-1929) na wystawach w warszawskim Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych. Prace artysty znajdowały się m. in. w zbiorach książąt Radziwiłłów, Potockich i Lubomirskich.

Motyw ustrzelonego łosia został przejęty z obrazu Juliana Fałata, Zabity jeleń (por. Sztuka polska w kartach pocztowych. Katalog. Wydanie J. Czerneckiego, Wieliczka. Kraków [brw. ], s. 55, il. nr 222