Artysta, malarz, konstruktor pierwszych szybowców. Nauki pobierał w Warszawskiej Szkole Rysunkowej pod kierunkiem W. Gersona i A. Kamińskiego. Po czteroletnim pobycie w szkole wyjechał na stypendium do Monachium, gdzie zaczął malować swoje pierwsze obrazy. W roku 1885 pojechał do Moskwy, gdzie zdobył duże uznanie dla swego talentu malarskiego. Od dziecka Tański interesował się lataniem i marzył, aby kiedyś wzbić się w powietrze. W 1893 został wezwany przez zarząd stadniny koni w Janowie Siedleckim (obecnie Podlaskim) do zrobienia portretów koni arabskich. Kilkuletni pobyt w Janowie dał mu możność robienia pierwszych w Polsce doświadczeń lotniczych na większą skalę. Rozpoczął pracę nad swoją lotnią, pierwsze próby okazały się nieudane, dopiero w 1896 na łąkach Janowa Podlaskiego dokonał pierwszych w Polsce lotów na zbudowanym przez siebie szybowcu "Lotnia". Był członkiem grupy Pro Arte, malował sceny batalistyczne i obrazy rodzajowe takie jak prezentowany. W ogrodzie na tle fontanny umieszczone zostały trzy kobiety. Jedna z dam, w centrum grupy, zaskoczona przybyciem mężczyzny, w dłoni którego znajduje się kwiat, zerwała się rozpościerając ręce. Dwie kobiety towarzyszące jej siedzą poniżej. Malarz wzorując się na obrazach rokokowych, zwłaszcza widocznym w nawiązaniu Boucherze, używa rozbielonej jasnej tonacji barwnej, malując lekkimi pociągnięciami pędzla. Również rama z ornamentem perełkowym wokół owalu i wzdłuż krawędzi profilowanej ramy, który nadaje dodatkowej subtelności, stylizowana jest na rokoko. W narożach, na pustej płaszczy¼nie tła, umieszczone zostały wieńce z kwiatów o drobnych płatkach okrągłych, związane wstążką karbowaną.
Olej, płótno; 132,5 x 103,5 cm w świetle owalu ramy
Sygnowany na krośnie: mal. Czesław Tański...
Artysta, malarz, konstruktor pierwszych szybowców. Nauki pobierał w Warszawskiej Szkole Rysunkowej pod kierunkiem W. Gersona i A. Kamińskiego. Po czteroletnim pobycie w szkole wyjechał na stypendium do Monachium, gdzie zaczął malować swoje pierwsze obrazy. W roku 1885 pojechał do Moskwy, gdzie zdobył duże uznanie dla swego talentu malarskiego. Od dziecka Tański interesował się lataniem i marzył, aby kiedyś wzbić się w powietrze. W 1893 został wezwany przez zarząd stadniny koni w Janowie Siedleckim (obecnie Podlaskim) do zrobienia portretów koni arabskich. Kilkuletni pobyt w Janowie dał mu możność robienia pierwszych w Polsce doświadczeń lotniczych na większą skalę. Rozpoczął pracę nad swoją lotnią, pierwsze próby okazały się nieudane, dopiero w 1896 na łąkach Janowa Podlaskiego dokonał pierwszych w Polsce lotów na zbudowanym przez siebie szybowcu "Lotnia". Był członkiem grupy Pro Arte, malował sceny batalistyczne i obrazy rodzajowe takie jak prezentowany. W ogrodzie na tle fontanny umieszczone zostały trzy kobiety. Jedna z dam, w centrum grupy, zaskoczona przybyciem mężczyzny, w dłoni którego znajduje się kwiat, zerwała się rozpościerając ręce. Dwie kobiety towarzyszące jej siedzą poniżej. Malarz wzorując się na obrazach rokokowych, zwłaszcza widocznym w nawiązaniu Boucherze, używa rozbielonej jasnej tonacji barwnej, malując lekkimi pociągnięciami pędzla. Również rama z ornamentem perełkowym wokół owalu i wzdłuż krawędzi profilowanej ramy, który nadaje dodatkowej subtelności, stylizowana jest na rokoko. W narożach, na pustej płaszczy¼nie tła, umieszczone zostały wieńce z kwiatów o drobnych płatkach okrągłych, związane wstążką karbowaną.