Jeden z najwybitniejszych współczesnych rzeźbiarzy o międzynarodowej renomie. Swoje prace eksponował na licznych wystawach we Francji, Włoszech, Hiszpanii, Niemczech, Szwajcarii i Stanach Zjednoczonych. Wykonał szereg monumentalnych rzeźb we Włoszech i Francji, m.in. kariatydy gmachu Prefektury Policji w Paryżu, fontannę w Mediolanie i pomnik na Piazza Mignanelli w Rzymie. W swych odlewach z brązu zastosował szczególny rodzaj patyny, który dał początek tzw. "Szkole Mitoraja". Rzeźba Mitoraja, której znakomitym przykładem jest prezentowane "Torso", wciela ideał klasycznego piękna ewokując zarazem - poprzez swą niekompletność - odczucie destrukcyjnego działania czasu. Nadwątlona gracja, naruszona elegancja, podupadła wielkość, fragment zamiast całości - to wartości estetyczne same w sobie znajdujące uznanie w sztuce doby postmodernizmu, którego wyróżnikiem jest ciągły dialog między współczesnością i tradycją.
rzeźba z brązu na kamiennej podstawie,
wys. 36 cm (z podstawą 45,5 cm)
sygn. u dołu: MITORAJ, na odwrocie nr odlewu B 821/ 1000 H.C
Jeden z najwybitniejszych współczesnych rzeźbiarzy o międzynarodowej renomie. Swoje prace eksponował na licznych wystawach we Francji, Włoszech, Hiszpanii, Niemczech, Szwajcarii i Stanach Zjednoczonych. Wykonał szereg monumentalnych rzeźb we Włoszech i Francji, m.in. kariatydy gmachu Prefektury Policji w Paryżu, fontannę w Mediolanie i pomnik na Piazza Mignanelli w Rzymie. W swych odlewach z brązu zastosował szczególny rodzaj patyny, który dał początek tzw. "Szkole Mitoraja". Rzeźba Mitoraja, której znakomitym przykładem jest prezentowane "Torso", wciela ideał klasycznego piękna ewokując zarazem - poprzez swą niekompletność - odczucie destrukcyjnego działania czasu. Nadwątlona gracja, naruszona elegancja, podupadła wielkość, fragment zamiast całości - to wartości estetyczne same w sobie znajdujące uznanie w sztuce doby postmodernizmu, którego wyróżnikiem jest ciągły dialog między współczesnością i tradycją.