Wystawiany
- Galeria "Inny Świat", Kraków 1988 r.
Pochodzenie - kolekcja Haliny Oberländer
Studiował w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych (1948-1953). Był jednym ze współorganizatorów Ogólnopolskiej Wystawy Młodej Plastyki Przeciw wojnie, przeciw faszyzmowi, w Arsenale w 1955 r. Malował wówczas sceny z martyrologii Żydów utrzymane w stylistyce ekspresyjnego realizmu. W 1956 r. założył salon "Po prostu", w którym organizował wystawy. Pod koniec lat 50-tych zwrócił się ku abstrakcji, zaczął deformować i upraszczać postać ludzką - np. cykl Garbate. Jednocześnie urozmaicał materię obrazów stosując rozpryski i nacieki farby, które wzmacniały ekspresję jego dzieł. W 1963 r. M. Oberländer wyjechał do Francji. Oferowany Tors stanowi rzadkość kolekcjonerską, bowiem większość prac artysty powstałych we Francji nie wróciła do kraju.
Gwasz, tusz na papierze 49 x 64 cm
Nie sygnowany
Na odwrocie autorski napis - "Nice 66"
Wystawiany
- Galeria "Inny Świat", Kraków 1988 r.
Pochodzenie - kolekcja Haliny Oberländer
Studiował w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych (1948-1953). Był jednym ze współorganizatorów Ogólnopolskiej Wystawy Młodej Plastyki Przeciw wojnie, przeciw faszyzmowi, w Arsenale w 1955 r. Malował wówczas sceny z martyrologii Żydów utrzymane w stylistyce ekspresyjnego realizmu. W 1956 r. założył salon "Po prostu", w którym organizował wystawy. Pod koniec lat 50-tych zwrócił się ku abstrakcji, zaczął deformować i upraszczać postać ludzką - np. cykl Garbate. Jednocześnie urozmaicał materię obrazów stosując rozpryski i nacieki farby, które wzmacniały ekspresję jego dzieł. W 1963 r. M. Oberländer wyjechał do Francji. Oferowany Tors stanowi rzadkość kolekcjonerską, bowiem większość prac artysty powstałych we Francji nie wróciła do kraju.