Stanisławski pozostawił niewiele prac graficznych, są to głównie litografie i drzeworyty. Jego barwne litografie wprowadzają na grunt grafiki artystycznej zasady malarstwa pejzażowego. Czysto malarskie traktowanie materii graficznej (stosowanie na jednym kamieniu pędzla, kredki, rylca) jest rozwiązaniem nowatorskim i przesądza o wyjątkowym charakterze i wartości jego litografii.
litografia barwna z pisma Chimera, t. III, z. 7-8, 1901
wydana nakładem Zakładu Artystycznego
Aureliusza Pruszyńskiego, 20,2 x 10,2 cm
sygn. monogramem na kamieniu l.d.: JS
Stanisławski pozostawił niewiele prac graficznych, są to głównie litografie i drzeworyty. Jego barwne litografie wprowadzają na grunt grafiki artystycznej zasady malarstwa pejzażowego. Czysto malarskie traktowanie materii graficznej (stosowanie na jednym kamieniu pędzla, kredki, rylca) jest rozwiązaniem nowatorskim i przesądza o wyjątkowym charakterze i wartości jego litografii.