Brat cioteczny i wieloletni współpracownik Wojciecha Kossaka, m.in. przy panoramach Berezyna i Bitwa pod piramidami, a później - w l. 1919-1939, w pracowni Kossaka w hotelu Bristol przy portretach. "Kazinek bardzo zdolny i doskonale mi pomaga", pisał Wojciech Kossak.

Ukończył wydział architektury politechniki ryskiej, w l. 1894-1895 uczył się malarstwa u Franza Roubauda w Monachium. W latach następnych krążył między Monachium a Berlinem. Po 1918 osiadł w Warszawie. Jego samodzielna działalność artystyczna to liczne portrety, sceny z polowań, pejzaże, batalistyka. Kilka jego obrazów znajdowało się w słynnej kolekcji Edwarda Rejchera w Wiedniu. Wystawiał w Zachęcie w l. 1892-1933, także we Lwowie, Wilnie, Kijowie i Petersburgu.

48
Kazimierz PUŁASKI (1861 – 1947)

TOKUJĄCE GŁUSZCE, 1906

olej na płótnie, 76 x 96 cm,
sygnowany i datowany p.d.
"K. Pułaski /1906".

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Brat cioteczny i wieloletni współpracownik Wojciecha Kossaka, m.in. przy panoramach Berezyna i Bitwa pod piramidami, a później - w l. 1919-1939, w pracowni Kossaka w hotelu Bristol przy portretach. "Kazinek bardzo zdolny i doskonale mi pomaga", pisał Wojciech Kossak.

Ukończył wydział architektury politechniki ryskiej, w l. 1894-1895 uczył się malarstwa u Franza Roubauda w Monachium. W latach następnych krążył między Monachium a Berlinem. Po 1918 osiadł w Warszawie. Jego samodzielna działalność artystyczna to liczne portrety, sceny z polowań, pejzaże, batalistyka. Kilka jego obrazów znajdowało się w słynnej kolekcji Edwarda Rejchera w Wiedniu. Wystawiał w Zachęcie w l. 1892-1933, także we Lwowie, Wilnie, Kijowie i Petersburgu.