Stefania Daniel-Kossowska - malarka i działaczka polityczna. Rozpoczęła studia artystyczne w Szkole Malarstwa, Rzeźby i Architektury w Moskwie. Następnie uczyła się w Paryżu, być może w AcadÝmie Colarossi (do 1898), a po przerwie, w czasie której prowadziła ożywioną działalność polityczną, zamieszkała w Krakowie i wznowiła naukę malarstwa (od ok. 1911) w szkole Marii Niedzielskiej. W czasie swojej działalności politycznej - była członkiem Socjaldemokracji Królestwa Polskiego, potem SDKPiL - używała pseudonimu Kazimiera Daniel i na polecenie partii prowadziła tajną pracę agitacyjną wśród młodzieży żeńskiej. Opuściła szeregi SDKPiL (w 1905) zapewne na skutek sporów pośród jej działaczy. Należała do wielu stowarzyszeń artystycznych - krakowskiego Związku Artystów Polskich, warszawskiego TZSP, Związku Artystek Polskich. Prace swoje prezentowała na wystawach w Krakowie, Warszawie, Lwowie i Poznaniu. Malowała przede wszystkim portrety kobiece, często z postacią dziecka, czasem martwe natury i pejzaże.
Olej, płótno; 79 x 69,5 cm Na odwrocie portret kobiety w niebieskiej sukni.
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiStefania Daniel-Kossowska - malarka i działaczka polityczna. Rozpoczęła studia artystyczne w Szkole Malarstwa, Rzeźby i Architektury w Moskwie. Następnie uczyła się w Paryżu, być może w AcadÝmie Colarossi (do 1898), a po przerwie, w czasie której prowadziła ożywioną działalność polityczną, zamieszkała w Krakowie i wznowiła naukę malarstwa (od ok. 1911) w szkole Marii Niedzielskiej. W czasie swojej działalności politycznej - była członkiem Socjaldemokracji Królestwa Polskiego, potem SDKPiL - używała pseudonimu Kazimiera Daniel i na polecenie partii prowadziła tajną pracę agitacyjną wśród młodzieży żeńskiej. Opuściła szeregi SDKPiL (w 1905) zapewne na skutek sporów pośród jej działaczy. Należała do wielu stowarzyszeń artystycznych - krakowskiego Związku Artystów Polskich, warszawskiego TZSP, Związku Artystek Polskich. Prace swoje prezentowała na wystawach w Krakowie, Warszawie, Lwowie i Poznaniu. Malowała przede wszystkim portrety kobiece, często z postacią dziecka, czasem martwe natury i pejzaże.