Praca pochodzi z cyklu kolaży tworzonych w latach 2011-2015 wchodzących w dialogi z klasykami sztuki, zarówno dawnej jak i współczesnej. Kolaż jest nawiązaniem do pracy surrealisty Rene Magritte’a Ceci n’est une pipe (To nie jest fajka).
"(...) Stasys przypomina prace Rene Magritte’a, ukazującą fajkę z podpisem Ceci n’est une pipe (To nie jest fajka) z roku 1929 (Los Angeles County Museum of Art). Dyskomfort, jaki wprowadził w jednoznacznym odbiorze przedmiotu belgijski surrealista, był punktem odniesienia dla rozważań z pogranicza semiotyki (stanowiła ona inspirację dla książki Michela Foucaulta) czy na gruncie sztuki konceptualnej (by przywołać prace Josepha Kosutha i Zbigniewa Dłubaka). Podejmując ten dialog Stasys wprowadził jednak obok reprodukcji obrazu Magritte’a prawdziwą fajkę, dodając logiczny podpis: C’est une pipe (To jest fajka)."
Adam Organisty, "Stasys Eidrigevicius. Dialog z cytatem", Kraków, Artemis, 2015 r.
asamblaż, fajka, ołówek, papier,
20 × 30 cm
Praca pochodzi z cyklu kolaży tworzonych w latach 2011-2015 wchodzących w dialogi z klasykami sztuki, zarówno dawnej jak i współczesnej. Kolaż jest nawiązaniem do pracy surrealisty Rene Magritte’a Ceci n’est une pipe (To nie jest fajka).
"(...) Stasys przypomina prace Rene Magritte’a, ukazującą fajkę z podpisem Ceci n’est une pipe (To nie jest fajka) z roku 1929 (Los Angeles County Museum of Art). Dyskomfort, jaki wprowadził w jednoznacznym odbiorze przedmiotu belgijski surrealista, był punktem odniesienia dla rozważań z pogranicza semiotyki (stanowiła ona inspirację dla książki Michela Foucaulta) czy na gruncie sztuki konceptualnej (by przywołać prace Josepha Kosutha i Zbigniewa Dłubaka). Podejmując ten dialog Stasys wprowadził jednak obok reprodukcji obrazu Magritte’a prawdziwą fajkę, dodając logiczny podpis: C’est une pipe (To jest fajka)."
Adam Organisty, "Stasys Eidrigevicius. Dialog z cytatem", Kraków, Artemis, 2015 r.