Malarz. Ukończył krakowską ASP (uzyskał dyplom w roku 1976 w pracowni prof. Wejmana). W roku 1981 wyemigrował z Polski; mieszkał kolejno w Szwecji, Austrii, (gdzie pracował w amerykańskim Studio Filmów Rysunkowych Hanna Barbera projektując sceny do filmów) oraz w Niemczech. Jest członkiem międzynarodowego stowarzyszenia Society of Art of Imagination w Londynie (którego patronem honorowym jest znany surrealista austriacki, prof. Fuchs), Bundesverband Bildender Künstler Köln e.V oraz Syrlin Kunstverein International
e.V Stuttgart. Bierze aktywny udział w życiu artystycznym, wystawia swoje prace na całym świecie. Początkowo na wrażliwość Lipowczana wywarła wpływ twórczość Andrzeja Majewskiego, z którego baśniowymi projektami młody artysta zetknął się pracując jako asystent scenografa w zespole Kazimierza Kutza. Kolejne doświadczenia zawodowe - zlecenia na kopie dzieł dawnych mistrzów, a także podróże i studia nad malarstwem tychże w muzeach, pozwoliły na wypracowanie solidnego warsztatu. Jego twórczość mieści się w konwencji realizmu surrealistyczno-fantastycznego.

181a
Jacek (Jack) LIPOWCZAN (ur. 1951, Istebna)

TIME WARDEN, 2008

Olej, sklejka;
85,5 x 60 cm
Sygnowany l.d.: JALI 04/08

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Malarz. Ukończył krakowską ASP (uzyskał dyplom w roku 1976 w pracowni prof. Wejmana). W roku 1981 wyemigrował z Polski; mieszkał kolejno w Szwecji, Austrii, (gdzie pracował w amerykańskim Studio Filmów Rysunkowych Hanna Barbera projektując sceny do filmów) oraz w Niemczech. Jest członkiem międzynarodowego stowarzyszenia Society of Art of Imagination w Londynie (którego patronem honorowym jest znany surrealista austriacki, prof. Fuchs), Bundesverband Bildender Künstler Köln e.V oraz Syrlin Kunstverein International
e.V Stuttgart. Bierze aktywny udział w życiu artystycznym, wystawia swoje prace na całym świecie. Początkowo na wrażliwość Lipowczana wywarła wpływ twórczość Andrzeja Majewskiego, z którego baśniowymi projektami młody artysta zetknął się pracując jako asystent scenografa w zespole Kazimierza Kutza. Kolejne doświadczenia zawodowe - zlecenia na kopie dzieł dawnych mistrzów, a także podróże i studia nad malarstwem tychże w muzeach, pozwoliły na wypracowanie solidnego warsztatu. Jego twórczość mieści się w konwencji realizmu surrealistyczno-fantastycznego.