Praca przedstawia „oszczędnych” Amerykanów, którzy turystyczny kamper zbudowali z drewnianych bali i koczują w niedozwolonym miejscu pod słynnym, bajkowym zamkiem Ludwika II w Neuschwanstein w Bawarii.
Zamek Neuschwanstein był pierwowzorem zamku Śpiącej Królewny w Disneylandach i scenografią dla filmów, m.in. Helmuta Käutnera z 1955 i Luchino Viscontiego. Zamek inspirował także artystów, w tym Andy’ego Warhola, który uczynił go tematem swojego popartowego obrazu „Neuschwanstein”.
Charles Bragg (1931 – 9 stycznia 2017) był amerykańskim rzeźbiarzem, malarzem, artystą i autorem znanym najbardziej ze swoich satyrycznych dzieł sztuki. Zanim zajął się sztuką, Bragg pracował jako cowboy, kierowca ciężarówki, komik stand-up. Ostatecznie osiadł w Kalifornii, gdzie rozpoczął karierę artystyczną. Zaczynał od malowania portretów zamożnych rodzin. Pokazywał je z humorem w satyrycznym stylu. Jego twórczość, który często obnażała wady amerykańskiego społeczeństwa. Jego poglądy polityczne są prezentowane w jego pracach. Bragg określił siebie jako „oddanego badacza rasy ludzkiej” i „obserwatora”.
Jego prace cechują się przesadnymi, karykaturalnymi przedstawieniami ludzi, często ukazywanych w absurdalnych lub ironicznych sytuacjach, co uwydatniało słabości, hipokryzje i złożoności współczesnego życia. Styl Bragga łączy ostrą satyrę z humorem. Jego postacie są często przesadzone, z wypukłymi rysami twarzy i komicznymi pozami, przypominającymi karykatury. Ten zabieg dodaje lekkości, a jednocześnie umożliwia krytyczne spojrzenie na naturę ludzką i instytucje społeczne.
Mimo humorystycznego charakteru, dzieła Bragga są często bardzo szczegółowe i misternie skomponowane. Jego malarstwo i rzeźby są pełne akcji i symbolicznych elementów, które, przy bliższym przyjrzeniu się, ujawniają głębszą refleksję nad tematami konsumpcjonizmu, nierówności majątkowych i moralnej niejednoznaczności.
Prace Bragga zamawiał nawet magazyn Playboy. W 1986 roku stacja PBS nakręciła o nim film dokumentalny zatytułowany „Charles Bragg – jedyny w swoim rodzaju”. Jedna z litografii Bragga, „The Screen Goddess”, zajmuje ważne miejsce w scenie otwierającej film Roberta Altmana „The Player” z 1992 roku.
akwaforta, papier bawełniany o wysokiej gramaturze, odcisk płyty: 30 x 22,5 cm, oprawiony w ramę 45 x 37 cm; numerowany 100/300 zatytułowany „The Campers” i sygnowany ołówkiem przez autora pod kompozycją „Charles Bragg”. Oryginalny certyfikat.
Zobacz katalogPraca przedstawia „oszczędnych” Amerykanów, którzy turystyczny kamper zbudowali z drewnianych bali i koczują w niedozwolonym miejscu pod słynnym, bajkowym zamkiem Ludwika II w Neuschwanstein w Bawarii.
Zamek Neuschwanstein był pierwowzorem zamku Śpiącej Królewny w Disneylandach i scenografią dla filmów, m.in. Helmuta Käutnera z 1955 i Luchino Viscontiego. Zamek inspirował także artystów, w tym Andy’ego Warhola, który uczynił go tematem swojego popartowego obrazu „Neuschwanstein”.
Charles Bragg (1931 – 9 stycznia 2017) był amerykańskim rzeźbiarzem, malarzem, artystą i autorem znanym najbardziej ze swoich satyrycznych dzieł sztuki. Zanim zajął się sztuką, Bragg pracował jako cowboy, kierowca ciężarówki, komik stand-up. Ostatecznie osiadł w Kalifornii, gdzie rozpoczął karierę artystyczną. Zaczynał od malowania portretów zamożnych rodzin. Pokazywał je z humorem w satyrycznym stylu. Jego twórczość, który często obnażała wady amerykańskiego społeczeństwa. Jego poglądy polityczne są prezentowane w jego pracach. Bragg określił siebie jako „oddanego badacza rasy ludzkiej” i „obserwatora”.
Jego prace cechują się przesadnymi, karykaturalnymi przedstawieniami ludzi, często ukazywanych w absurdalnych lub ironicznych sytuacjach, co uwydatniało słabości, hipokryzje i złożoności współczesnego życia. Styl Bragga łączy ostrą satyrę z humorem. Jego postacie są często przesadzone, z wypukłymi rysami twarzy i komicznymi pozami, przypominającymi karykatury. Ten zabieg dodaje lekkości, a jednocześnie umożliwia krytyczne spojrzenie na naturę ludzką i instytucje społeczne.
Mimo humorystycznego charakteru, dzieła Bragga są często bardzo szczegółowe i misternie skomponowane. Jego malarstwo i rzeźby są pełne akcji i symbolicznych elementów, które, przy bliższym przyjrzeniu się, ujawniają głębszą refleksję nad tematami konsumpcjonizmu, nierówności majątkowych i moralnej niejednoznaczności.
Prace Bragga zamawiał nawet magazyn Playboy. W 1986 roku stacja PBS nakręciła o nim film dokumentalny zatytułowany „Charles Bragg – jedyny w swoim rodzaju”. Jedna z litografii Bragga, „The Screen Goddess”, zajmuje ważne miejsce w scenie otwierającej film Roberta Altmana „The Player” z 1992 roku.