Człowiek wszechstronnych zainteresowań, m.in. od około 1907 r. zajmował się grafiką. Przed 1913 r., kiedy to na stałe zamieszkał w Warszawie, kilkakrotnie bywał we Włoszech i w Paryżu. Członek TAP "Sztuka" i Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Graficznych. W eksperymentowaniu w dziedzinie grafiki przydatne mu było wykształcenie chemiczne - wynalazł i stosował ceratoryt oraz ziarnoryt. Wynalezione przez siebie techniki stale zmieniał i poprawiał, a poszczególne odbitki ręcznie podmalowywał, kolorował i retuszował, w wyniku czego nie są one jednakowe.
ceratoryt,
36 x 26,5 cm,
sygnowany pod płytą l.d. "FJabłczyński Bivallo [?] Florencja 10", na plecach ołówkiem "N 37 Koron 20,-", na zaplecku pieczątka Towarzystwa Artystów Polskich Sztuka w Krakowie oraz nalepka TPSP w Krakowie z danymi (m.in. tytuł - " Templum Vestae" i technika - akwaforta). Inny egzemplarz, ze zbiorów Gabinetu Rycin Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego, reprodukowany w: Ze zbiorów Henryka Grohmana. Grafika i rzemiosło artystyczne, Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź 1998, nr kat. 26, il. s. 118.
Człowiek wszechstronnych zainteresowań, m.in. od około 1907 r. zajmował się grafiką. Przed 1913 r., kiedy to na stałe zamieszkał w Warszawie, kilkakrotnie bywał we Włoszech i w Paryżu. Członek TAP "Sztuka" i Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Graficznych. W eksperymentowaniu w dziedzinie grafiki przydatne mu było wykształcenie chemiczne - wynalazł i stosował ceratoryt oraz ziarnoryt. Wynalezione przez siebie techniki stale zmieniał i poprawiał, a poszczególne odbitki ręcznie podmalowywał, kolorował i retuszował, w wyniku czego nie są one jednakowe.