Jednym z głównych bohaterów rzeźb Bożenny Biskupskiej jest figura Jednonogiego występująca również w dziele „Tektonika” z 1998 roku, znajdującym się obecnie w zbiorach Muzeum Narodowego w Gdańsku, gdzie na potężnym, betonowym postumencie umieszczonych zostało 49 przedstawień jednej postaci. Początkowo figura Jednonogiego została ujęta w formie rysunków, a następnie postaci odlewanych z brązu, wielokrotnie zmultiplikowanej oraz zatopionej w betonowym bloku w określonym porządku.
Porządek ten za każdym razem dookreślają kolejne elementy tytułu jak: „343” – na który składa się siedem płyt po siedem znaków w pionie i poziomie. Tak samo „Upakowanie”, kiedy to fotografie dokumentujące „Wytyczanie obrazu 343”, ograniczonych do siedmiu układów płaszczyzn, umieszczone zostały w stalowej klatce, tworząc odrębne dzieło – instalację, której towarzyszył również 17 minutowy film. Podobnie „Wytyczanie obrazu 01”, gdzie powielone zostały całe płyty, moduły z wizerunkiem Jednonogiego i przedstawione jako wielkoformatowe wydruki i projekcje.

66
Bożenna BISKUPSKA (ur. 1952, Warszawa)

Tektonika, 2007

brąz, beton; 27 x 8 x 8 cm;
sygn., dat. i opisany na spodzie: TEKTONIKA / Bożenna Biskupska / 2007 (ołówkiem).

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Jednym z głównych bohaterów rzeźb Bożenny Biskupskiej jest figura Jednonogiego występująca również w dziele „Tektonika” z 1998 roku, znajdującym się obecnie w zbiorach Muzeum Narodowego w Gdańsku, gdzie na potężnym, betonowym postumencie umieszczonych zostało 49 przedstawień jednej postaci. Początkowo figura Jednonogiego została ujęta w formie rysunków, a następnie postaci odlewanych z brązu, wielokrotnie zmultiplikowanej oraz zatopionej w betonowym bloku w określonym porządku.
Porządek ten za każdym razem dookreślają kolejne elementy tytułu jak: „343” – na który składa się siedem płyt po siedem znaków w pionie i poziomie. Tak samo „Upakowanie”, kiedy to fotografie dokumentujące „Wytyczanie obrazu 343”, ograniczonych do siedmiu układów płaszczyzn, umieszczone zostały w stalowej klatce, tworząc odrębne dzieło – instalację, której towarzyszył również 17 minutowy film. Podobnie „Wytyczanie obrazu 01”, gdzie powielone zostały całe płyty, moduły z wizerunkiem Jednonogiego i przedstawione jako wielkoformatowe wydruki i projekcje.