Teka Kolekcjonerska z pracami sakralnymi Jerzego Nowosielskiego została wydana przez Parafię Prawosławną pod wezwaniem Zaśnięcia Najświętszej Marii Panny w Krakowie. Prace wchodzące w skład teki wykonane są w technologii digigraphii i są limitowaną serią unikatowych dzieł.
Przedstawiają zaprojektowane i wykonane przez artystę polichromie, ikony wchodzące w skład ikonostasów z cerkwi p.w. Zaśnięcia Matki Boskiej w Krakowie oraz Cerkwi Greckokatolickiej w Górowie Iławeckim. Oscylują wokół motywów Deesis, Bogurodzicy z dzieciątkiem, przedstawień Mandylionów, wizerunków proroków i świętych.
Niezwykła tematyka tego zbioru, artystyczny kunszt jednego z najbardziej uduchowionych współczesnych polskich artystów - filozofów, autora prac teoretycznych o ikonie i malarstwie czynią z teki przedmiot wart posiadania i kontemplacji.
Technologia Digigraphie® firmy Epson zapewnia artystom, galeriom i muzeom nowe możliwości reprodukowania dzieł sztuki poprzez surowe kryteria i kontrolę jakości.
Każda kopia jest numerowana, opatrzona znakiem i podpisana.
Każda z prac ma nadany unikalny numer w edycji, posiada certyfikat autentyczności sygnowany przez proboszcza parafii prawosławnej ks. Jarosława Antosiuka i opatrzony pieczęcią
Wydruki wykonane są techniką Giclée na papierze bawełnianym archiwalnym matowym Hahnemühle Photo Rag 308gsm. Prace wykonane w standardzie Digigraphie by Epson, potwierdza wypukła pieczęć w rogu pracy i certyfikat Digigraphie.
Serię dziesięciu prac w całość ujmuje teka introligatorska wykonana ręcznie z materiałów naturalnych czyli płótna kanafas. Tłoczenia zostały wykonane z matryc mosiężnych z efektem ślepego tłoczenia, a stronę tytułową zdobi drukowana winieta opisowa.
W środku teczki znajdują się certyfikaty, w osobnej kieszeni z ozdobnego kartonu barwionego w masie.
Ręcznie wykonana teka o wymiarach 70 x 59 x 3 cm zawierająca 10 certyfikowanych prac wykonanych w technologii Digigraphie (wymiary prac wahają się od 29,8 x 60 cm do 49 x 60 cm.
Teki Jerzego Nowosielskiego zostały wyprodukowane w limitowanej edycji 19 zestawów w dwóch wariantach: "Bogurodzica" oraz "Mandylion".
Urodził się w 1923 roku w Krakowie, zmarł w 2011 tamże. W 1940 roku rozpoczął regularne studia na Wydziale Malarstwa Dekoracyjnego krakowskiej Kunstgewerbeschule, gdzie był uczniem Stanisława Kamockiego. Od najmłodszych lat fascynował się liturgią wschodnią. Na I Wystawie Sztuki Nowoczesnej w Krakowie w 1948/49 pokazał obrazy utrzymane w nurcie abstrakcji geometrycznej. W latach socrealizmu nie wystawiał, zajmując się w tym czasie scenografią oraz malowaniem cerkwi i kościołów. W 1955 w Łodzi zaprezentował swą pierwszą wystawę indywidualną, w 1956 wziął udział w XXVIII Biennale w Wenecji. W latach 1957-1962 był pedagogiem w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Łodzi, następnie w Akademii Krakowskiej, gdzie wykładał na Wydziale Malarstwa do przejścia na emeryturę w 1993.
ręcznie wykonana teka o wymiarach 70 x 59 x 3 cm zawierająca 10 certyfikowanych prac wykonanych w technologii Digigraphie (wymiary prac wahają się od 29,8 x 60 cm do 49 x 60 cm)
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiTeka Kolekcjonerska z pracami sakralnymi Jerzego Nowosielskiego została wydana przez Parafię Prawosławną pod wezwaniem Zaśnięcia Najświętszej Marii Panny w Krakowie. Prace wchodzące w skład teki wykonane są w technologii digigraphii i są limitowaną serią unikatowych dzieł.
Przedstawiają zaprojektowane i wykonane przez artystę polichromie, ikony wchodzące w skład ikonostasów z cerkwi p.w. Zaśnięcia Matki Boskiej w Krakowie oraz Cerkwi Greckokatolickiej w Górowie Iławeckim. Oscylują wokół motywów Deesis, Bogurodzicy z dzieciątkiem, przedstawień Mandylionów, wizerunków proroków i świętych.
Niezwykła tematyka tego zbioru, artystyczny kunszt jednego z najbardziej uduchowionych współczesnych polskich artystów - filozofów, autora prac teoretycznych o ikonie i malarstwie czynią z teki przedmiot wart posiadania i kontemplacji.
Technologia Digigraphie® firmy Epson zapewnia artystom, galeriom i muzeom nowe możliwości reprodukowania dzieł sztuki poprzez surowe kryteria i kontrolę jakości.
Każda kopia jest numerowana, opatrzona znakiem i podpisana.
Każda z prac ma nadany unikalny numer w edycji, posiada certyfikat autentyczności sygnowany przez proboszcza parafii prawosławnej ks. Jarosława Antosiuka i opatrzony pieczęcią
Wydruki wykonane są techniką Giclée na papierze bawełnianym archiwalnym matowym Hahnemühle Photo Rag 308gsm. Prace wykonane w standardzie Digigraphie by Epson, potwierdza wypukła pieczęć w rogu pracy i certyfikat Digigraphie.
Serię dziesięciu prac w całość ujmuje teka introligatorska wykonana ręcznie z materiałów naturalnych czyli płótna kanafas. Tłoczenia zostały wykonane z matryc mosiężnych z efektem ślepego tłoczenia, a stronę tytułową zdobi drukowana winieta opisowa.
W środku teczki znajdują się certyfikaty, w osobnej kieszeni z ozdobnego kartonu barwionego w masie.
Ręcznie wykonana teka o wymiarach 70 x 59 x 3 cm zawierająca 10 certyfikowanych prac wykonanych w technologii Digigraphie (wymiary prac wahają się od 29,8 x 60 cm do 49 x 60 cm.
Teki Jerzego Nowosielskiego zostały wyprodukowane w limitowanej edycji 19 zestawów w dwóch wariantach: "Bogurodzica" oraz "Mandylion".
Urodził się w 1923 roku w Krakowie, zmarł w 2011 tamże. W 1940 roku rozpoczął regularne studia na Wydziale Malarstwa Dekoracyjnego krakowskiej Kunstgewerbeschule, gdzie był uczniem Stanisława Kamockiego. Od najmłodszych lat fascynował się liturgią wschodnią. Na I Wystawie Sztuki Nowoczesnej w Krakowie w 1948/49 pokazał obrazy utrzymane w nurcie abstrakcji geometrycznej. W latach socrealizmu nie wystawiał, zajmując się w tym czasie scenografią oraz malowaniem cerkwi i kościołów. W 1955 w Łodzi zaprezentował swą pierwszą wystawę indywidualną, w 1956 wziął udział w XXVIII Biennale w Wenecji. W latach 1957-1962 był pedagogiem w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Łodzi, następnie w Akademii Krakowskiej, gdzie wykładał na Wydziale Malarstwa do przejścia na emeryturę w 1993.