Na okładce Teki naklejona Łowiczanka malowana gwaszem (w niektórych egzemplarzach Teki był to druk).
Teka zawiera 40 numerowanych plansz kartonowych, w tym:
- 20 szablonów malowanych gwaszem (pochoir)
- 20 barwnych litografii
- 16 stron tekstu (wstęp i noty do każdej z plansz)
Na odwrocie każdej planszy nadruk - sygnatura wydawcy: COPYRIGHT BY. C. SZWEDZICKI 1939.
wymiar teki 51 x 41 cm; wymiary kart: 50 x 39,5 cm
"Wydana w 1939 r. Polish Peasants’ Costumes to ostatnia z ważnych tek graficznych Zofii Stryjeńskiej i jednocześnie najobszerniejsze jej dzieło w tej dziedzinie. /.../ Jako artystka zajmująca się sztuką książki mogła znać, przynajmniej od czasu studiów w Monachium, poświęcone modzie współczesnej czasopisma ilustrowane w technice szablonu (pochoir) /.../. W Polsce, gdzie preferowano litografię, ten pracochłonny sposób wykonywania ilustracji, polegający na kolorowaniu całego nakładu przez wyspecjalizowanych malarzy, nie przyjął się. Stryjeńska, poszukując zawsze oprawy wydawniczej jak najbardziej wysublimowanej, wybrała właśnie pochoir jako formę wydania swojej największej objętościowo teki. /.../ Nie przez przypadek teka ta została wydana przez Szwedzickiego - doświadczonego wydawcę działającego w Nicei. Zasłynął on głównie /.../ wydawanymi w latach 1929-1952 sześcioma tekami poświęconymi Indianom amerykańskim, zawierającymi plansze z ilustracjami w technice szablonu. Teka Stryjeńskiej nawiązuje do nich graficznym rozwiązaniem okładki: z ilustracją wklejoną na jednolitym kolorystycznie tle".
Powyższy tekst pochodzi z artykułu Światosława Lenartowicza p.t. O tece "Polish Peasants Costumes" zamieszczonego w katalogu: Zofia Stryjeńska 1891 - 1976. Wystawa w Muzeum Narodowym w Krakowie, X 2008 - I 2009, Kraków 2008, s. 265-266 [kat. V. I. 4; tu także kilka reprodukcji].
With introduction and notes by Dr Thadee Seweryn of Ethnographical Museum in Cracow.
Published by C. Szwedzicki, Nice (France) 1939
Edition 400 copies of this volume, all on the same paper have been printed for sale and these have been numbered 1 to 400 and each copy bears the signature of the publisher.
This is copy No: 288 [nieczytelny, własnoręczny podpis wydawcy]
[Nakład 400 numerowanych egzemplarzy teki; wszystkie wydrukowane są na takim samym papierze z przeznaczeniem do sprzedaży i oznaczone liczbą od 1 do 400; każdy egzemplarz opatrzony podpisem wydawcy.]
Egzemplarz nr 288. Teka kompletna. Rzadkość!
Na okładce Teki naklejona Łowiczanka malowana gwaszem (w niektórych egzemplarzach Teki był to druk).
Teka zawiera 40 numerowanych plansz kartonowych, w tym:
- 20 szablonów malowanych gwaszem (pochoir)
- 20 barwnych litografii
- 16 stron tekstu (wstęp i noty do każdej z plansz)
Na odwrocie każdej planszy nadruk - sygnatura wydawcy: COPYRIGHT BY. C. SZWEDZICKI 1939.
wymiar teki 51 x 41 cm; wymiary kart: 50 x 39,5 cm
"Wydana w 1939 r. Polish Peasants’ Costumes to ostatnia z ważnych tek graficznych Zofii Stryjeńskiej i jednocześnie najobszerniejsze jej dzieło w tej dziedzinie. /.../ Jako artystka zajmująca się sztuką książki mogła znać, przynajmniej od czasu studiów w Monachium, poświęcone modzie współczesnej czasopisma ilustrowane w technice szablonu (pochoir) /.../. W Polsce, gdzie preferowano litografię, ten pracochłonny sposób wykonywania ilustracji, polegający na kolorowaniu całego nakładu przez wyspecjalizowanych malarzy, nie przyjął się. Stryjeńska, poszukując zawsze oprawy wydawniczej jak najbardziej wysublimowanej, wybrała właśnie pochoir jako formę wydania swojej największej objętościowo teki. /.../ Nie przez przypadek teka ta została wydana przez Szwedzickiego - doświadczonego wydawcę działającego w Nicei. Zasłynął on głównie /.../ wydawanymi w latach 1929-1952 sześcioma tekami poświęconymi Indianom amerykańskim, zawierającymi plansze z ilustracjami w technice szablonu. Teka Stryjeńskiej nawiązuje do nich graficznym rozwiązaniem okładki: z ilustracją wklejoną na jednolitym kolorystycznie tle".
Powyższy tekst pochodzi z artykułu Światosława Lenartowicza p.t. O tece "Polish Peasants Costumes" zamieszczonego w katalogu: Zofia Stryjeńska 1891 - 1976. Wystawa w Muzeum Narodowym w Krakowie, X 2008 - I 2009, Kraków 2008, s. 265-266 [kat. V. I. 4; tu także kilka reprodukcji].