Koncert morski (Happening panoramiczny Tadeusza Kantora), 1967
edycja 22/25, fotografia czarno-biała, odbitka żelatynowo-srebrowa, 37 x 24 cm, p.d. odcisk Fundacji EKO, na odwrocie: pieczęć fundacji z opisem oraz pieczęć: ©Eustachy Kossakowski, sygn. ołówkiem: Anka Ptaszkowska, opis. p.d.: PRINT BY JERZY ŁAPIŃSKI 2004

23.VIII.1967 roku Tadeusz Kantor zrealizował, dokumentowany przez Eustachego Kossakowskiego "Panoramiczny Happening morski" w Łazach koło Osiek w ramach V Pleneru Koszalińskiego w Osiekach. Składał się z 4 części: "Koncert morski", "Tratwa Meduzy", "Barbujaż erotyczny" oraz "Kultura agrarna na piasku". Równolegle odbywała się akcja zorganizowana przez artystów i krytyków związanych z Galerią Foksal "Zatopienie". W całości wzięło udział około 1600 osób.

Przewrócony słup, 1999
edycja 22/25, fotografia czarno-biała, odbitka żelatynowo-srebrowa, 24 x 37 cm, p.d. odcisk Fundacji EKO, na odwrocie: pieczęć fundacji z opisem oraz pieczęć: ©Eustachy Kossakowski, sygn. ołówkiem: Anka Ptaszkowska, opis. p.d.: PRINT BY JERZY ŁAPIŃSKI 2004

Chrystus, 1982
edycja 22/25, fotografia czarno-biała, odbitka żelatynowo-srebrowa, 33,5 x 26 cm, p.d. odcisk Fundacji EKO, na odwrocie: pieczęć fundacji z opisem oraz pieczęć: ©Eustachy Kossakowski, sygn. ołówkiem: Anka Ptaszkowska, opis. p.d.: PRINT BY JERZY ŁAPIŃSKI 2004

New York, 1981
edycja 22/25, fotografia czarno-biała, odbitka żelatynowo-srebrowa, 24 x 37 cm, p.d. odcisk Fundacji EKO, na odwrocie: pieczęć fundacji z opisem oraz pieczęć: ©Eustachy Kossakowski, sygn. ołówkiem: Anka Ptaszkowska, opis. p.d.: PRINT BY JERZY ŁAPIŃSKI 2004

Palisady, Paryż, 1973
edycja 22/25, fotografia czarno-biała, odbitka żelatynowo-srebrowa, 37 x 24 cm, p.d. odcisk Fundacji EKO, na odwrocie: pieczęć fundacji z opisem oraz pieczęć: ©Eustachy Kossakowski, sygn. ołówkiem: Anka Ptaszkowska, opis. p.d.: PRINT BY JERZY ŁAPIŃSKI 2004

Kopalnia Siarki, 1966
edycja 22/25, fotografia czarno-biała, odbitka żelatynowo-srebrowa, 28 x 26,5 cm, p.d. odcisk Fundacji EKO, na odwrocie: pieczęć fundacji z opisem oraz pieczęć: ©Eustachy Kossakowski, sygn. ołówkiem: Anka Ptaszkowska, opis. p.d.: PRINT BY JERZY ŁAPIŃSKI 2004

Tory, Turoszów, 1962
edycja 22/25, fotografia czarno-biała, odbitka żelatynowo-srebrowa, 26 x 28 cm, p.d. odcisk Fundacji EKO, na odwrocie: pieczęć fundacji z opisem oraz pieczęć: ©Eustachy Kossakowski, sygn. ołówkiem: Anka Ptaszkowska, opis. p.d.: PRINT BY JERZY ŁAPIŃSKI 2004

Budowa stoczni, 1960
edycja 22/25, fotografia czarno-biała, odbitka żelatynowo-srebrowa, 26 x 27 cm, p.d. odcisk Fundacji EKO, na odwrocie: pieczęć fundacji z opisem oraz pieczęć: ©Eustachy Kossakowski, sygn. ołówkiem: Anka Ptaszkowska, opis. p.d.: PRINT BY JERZY ŁAPIŃSKI 2004

Nalepiacze afiszów, 1959
edycja 22/25, fotografia czarno-biała, odbitka żelatynowo-srebrowa, 25 x 24 cm, p.d. odcisk Fundacji EKO, na odwrocie: pieczęć fundacji z opisem oraz pieczęć: ©Eustachy Kossakowski, sygn. ołówkiem: Anka Ptaszkowska, opis. p.d.: PRINT BY JERZY ŁAPIŃSKI 2004

Butelki z mlekiem, 1959
edycja 22/25, fotografia czarno-biała, odbitka żelatynowo-srebrowa, 37 x 24 cm, p.d. odcisk Fundacji EKO, na odwrocie: pieczęć fundacji z opisem oraz pieczęć: ©Eustachy Kossakowski, sygn. ołówkiem: Anka Ptaszkowska, opis. p.d.: PRINT BY JERZY ŁAPIŃSKI 2004

Ruiny Warszawy, 1940
edycja 22/25, fotografia czarno-biała, odbitka żelatynowo-srebrowa, 28 x 26 cm, p.d. odcisk Fundacji EKO, na odwrocie: pieczęć fundacji z opisem oraz pieczęć: ©Eustachy Kossakowski, sygn. ołówkiem: Anka Ptaszkowska, opis. p.d.: PRINT BY JERZY ŁAPIŃSKI 2004

Pompeje, 1980
edycja 22/25, fotografia czarno-biała, odbitka żelatynowo-srebrowa, 37 x 24 cm, p.d. odcisk Fundacji EKO, na odwrocie: pieczęć fundacji z opisem oraz pieczęć: ©Eustachy Kossakowski, sygn. ołówkiem: Anka Ptaszkowska, opis. p.d.: PRINT BY JERZY ŁAPIŃSKI 2004

Rzym, 1975
edycja 22/25, fotografia czarno-biała, odbitka żelatynowo-srebrowa, 37 x 24 cm, p.d. odcisk Fundacji EKO, na odwrocie: pieczęć fundacji z opisem oraz pieczęć: ©Eustachy Kossakowski, sygn. ołówkiem: Anka Ptaszkowska, opis. p.d.: PRINT BY JERZY ŁAPIŃSKI 2004



Eustachy Kossakowski studiował na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej. Zamiłowanie do fotografii wyniósł z domu rodzinnego - jego dziadek hr. Stanisław Kazimierz Kossakowski był założycielem warszawskiego "Towarzystwa fotograficznego", jego ojciec Jan Eustachy Kossakowski, znany lekarz pediatra, również pasjonował się fotografią. Swoją karierę zaczynał w 1957 roku na łamach czasopisma "Zwierciadło". Przyjaźń z Tadeuszem Rolke zaowocowała współpracować ze "Stolicą" a następnie z pismem "Polska". W 1960 roku został członkiem Związku Polskich Artystów Fotografików. Działalność na polu reportażu na początku lat 60-tych zbliżyła Kossakowskiego do środowiska twórców awangardy skupionych przede wszystkim wokół galerii Foksal. Od 1964 roku ściśle współpracował m.in. z Edwardem Krasińskim dokumentując jego instalacje. W roku 1970 wyjechał na stałe do Paryża. Pracował m.in. dla Centre Georges Pompidou oraz Muse d`Art moderne de la ville de Paris. Równolegle powstawały cykle fotografii z gatunku reportażu, m.in. słynne "6 metrów przed Paryżem" wystawiane w 1971 roku w paryskim Muse des Arts Decoratifs. Od początku emigracji intensywnie podróżował, spędził wiele czasu m.in w Nowym Jorku, we Włoszech. Przedmiotem jego zainteresowania stało się w tamtych okresie światło. Fotograficzne poszukiwania na tym polu zaowocowały albumem "Lumiéres de Chartres", który odniósł niezwykły sukces. Do swojej śmierci w 2001 roku żył między Francją i Polską.

76
Eustachy KOSSAKOWSKI (1925 - 2001)

Teka 13 fotografii

Teka zawiera 13 odbitek żelatynowo-srebrowych, papier, 38 x 28,5 cm (wymiar odbitek); na odwrocie każdej odbitki pieczęć E. Kossakowskiego, pieczęć Anki Ptaszkowskiej, w p. d. każdej odbitki: sucha pieczęć Stowarzyszenia im. Eustachego Kossakowskiego EKO; odbitki wykonane z oryginalnych negatywów przez Jerzego Łapińskiego, nakład: 22/25, reprints. Odbitki z najsłynniejszych negatywów Kossakowskiego powstały z okazji jego wystawy w Electrze w Paryżu (3 listopada 2004 - 30 stycznia 2005).

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Koncert morski (Happening panoramiczny Tadeusza Kantora), 1967
edycja 22/25, fotografia czarno-biała, odbitka żelatynowo-srebrowa, 37 x 24 cm, p.d. odcisk Fundacji EKO, na odwrocie: pieczęć fundacji z opisem oraz pieczęć: ©Eustachy Kossakowski, sygn. ołówkiem: Anka Ptaszkowska, opis. p.d.: PRINT BY JERZY ŁAPIŃSKI 2004

23.VIII.1967 roku Tadeusz Kantor zrealizował, dokumentowany przez Eustachego Kossakowskiego "Panoramiczny Happening morski" w Łazach koło Osiek w ramach V Pleneru Koszalińskiego w Osiekach. Składał się z 4 części: "Koncert morski", "Tratwa Meduzy", "Barbujaż erotyczny" oraz "Kultura agrarna na piasku". Równolegle odbywała się akcja zorganizowana przez artystów i krytyków związanych z Galerią Foksal "Zatopienie". W całości wzięło udział około 1600 osób.

Przewrócony słup, 1999
edycja 22/25, fotografia czarno-biała, odbitka żelatynowo-srebrowa, 24 x 37 cm, p.d. odcisk Fundacji EKO, na odwrocie: pieczęć fundacji z opisem oraz pieczęć: ©Eustachy Kossakowski, sygn. ołówkiem: Anka Ptaszkowska, opis. p.d.: PRINT BY JERZY ŁAPIŃSKI 2004

Chrystus, 1982
edycja 22/25, fotografia czarno-biała, odbitka żelatynowo-srebrowa, 33,5 x 26 cm, p.d. odcisk Fundacji EKO, na odwrocie: pieczęć fundacji z opisem oraz pieczęć: ©Eustachy Kossakowski, sygn. ołówkiem: Anka Ptaszkowska, opis. p.d.: PRINT BY JERZY ŁAPIŃSKI 2004

New York, 1981
edycja 22/25, fotografia czarno-biała, odbitka żelatynowo-srebrowa, 24 x 37 cm, p.d. odcisk Fundacji EKO, na odwrocie: pieczęć fundacji z opisem oraz pieczęć: ©Eustachy Kossakowski, sygn. ołówkiem: Anka Ptaszkowska, opis. p.d.: PRINT BY JERZY ŁAPIŃSKI 2004

Palisady, Paryż, 1973
edycja 22/25, fotografia czarno-biała, odbitka żelatynowo-srebrowa, 37 x 24 cm, p.d. odcisk Fundacji EKO, na odwrocie: pieczęć fundacji z opisem oraz pieczęć: ©Eustachy Kossakowski, sygn. ołówkiem: Anka Ptaszkowska, opis. p.d.: PRINT BY JERZY ŁAPIŃSKI 2004

Kopalnia Siarki, 1966
edycja 22/25, fotografia czarno-biała, odbitka żelatynowo-srebrowa, 28 x 26,5 cm, p.d. odcisk Fundacji EKO, na odwrocie: pieczęć fundacji z opisem oraz pieczęć: ©Eustachy Kossakowski, sygn. ołówkiem: Anka Ptaszkowska, opis. p.d.: PRINT BY JERZY ŁAPIŃSKI 2004

Tory, Turoszów, 1962
edycja 22/25, fotografia czarno-biała, odbitka żelatynowo-srebrowa, 26 x 28 cm, p.d. odcisk Fundacji EKO, na odwrocie: pieczęć fundacji z opisem oraz pieczęć: ©Eustachy Kossakowski, sygn. ołówkiem: Anka Ptaszkowska, opis. p.d.: PRINT BY JERZY ŁAPIŃSKI 2004

Budowa stoczni, 1960
edycja 22/25, fotografia czarno-biała, odbitka żelatynowo-srebrowa, 26 x 27 cm, p.d. odcisk Fundacji EKO, na odwrocie: pieczęć fundacji z opisem oraz pieczęć: ©Eustachy Kossakowski, sygn. ołówkiem: Anka Ptaszkowska, opis. p.d.: PRINT BY JERZY ŁAPIŃSKI 2004

Nalepiacze afiszów, 1959
edycja 22/25, fotografia czarno-biała, odbitka żelatynowo-srebrowa, 25 x 24 cm, p.d. odcisk Fundacji EKO, na odwrocie: pieczęć fundacji z opisem oraz pieczęć: ©Eustachy Kossakowski, sygn. ołówkiem: Anka Ptaszkowska, opis. p.d.: PRINT BY JERZY ŁAPIŃSKI 2004

Butelki z mlekiem, 1959
edycja 22/25, fotografia czarno-biała, odbitka żelatynowo-srebrowa, 37 x 24 cm, p.d. odcisk Fundacji EKO, na odwrocie: pieczęć fundacji z opisem oraz pieczęć: ©Eustachy Kossakowski, sygn. ołówkiem: Anka Ptaszkowska, opis. p.d.: PRINT BY JERZY ŁAPIŃSKI 2004

Ruiny Warszawy, 1940
edycja 22/25, fotografia czarno-biała, odbitka żelatynowo-srebrowa, 28 x 26 cm, p.d. odcisk Fundacji EKO, na odwrocie: pieczęć fundacji z opisem oraz pieczęć: ©Eustachy Kossakowski, sygn. ołówkiem: Anka Ptaszkowska, opis. p.d.: PRINT BY JERZY ŁAPIŃSKI 2004

Pompeje, 1980
edycja 22/25, fotografia czarno-biała, odbitka żelatynowo-srebrowa, 37 x 24 cm, p.d. odcisk Fundacji EKO, na odwrocie: pieczęć fundacji z opisem oraz pieczęć: ©Eustachy Kossakowski, sygn. ołówkiem: Anka Ptaszkowska, opis. p.d.: PRINT BY JERZY ŁAPIŃSKI 2004

Rzym, 1975
edycja 22/25, fotografia czarno-biała, odbitka żelatynowo-srebrowa, 37 x 24 cm, p.d. odcisk Fundacji EKO, na odwrocie: pieczęć fundacji z opisem oraz pieczęć: ©Eustachy Kossakowski, sygn. ołówkiem: Anka Ptaszkowska, opis. p.d.: PRINT BY JERZY ŁAPIŃSKI 2004



Eustachy Kossakowski studiował na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej. Zamiłowanie do fotografii wyniósł z domu rodzinnego - jego dziadek hr. Stanisław Kazimierz Kossakowski był założycielem warszawskiego "Towarzystwa fotograficznego", jego ojciec Jan Eustachy Kossakowski, znany lekarz pediatra, również pasjonował się fotografią. Swoją karierę zaczynał w 1957 roku na łamach czasopisma "Zwierciadło". Przyjaźń z Tadeuszem Rolke zaowocowała współpracować ze "Stolicą" a następnie z pismem "Polska". W 1960 roku został członkiem Związku Polskich Artystów Fotografików. Działalność na polu reportażu na początku lat 60-tych zbliżyła Kossakowskiego do środowiska twórców awangardy skupionych przede wszystkim wokół galerii Foksal. Od 1964 roku ściśle współpracował m.in. z Edwardem Krasińskim dokumentując jego instalacje. W roku 1970 wyjechał na stałe do Paryża. Pracował m.in. dla Centre Georges Pompidou oraz Muse d`Art moderne de la ville de Paris. Równolegle powstawały cykle fotografii z gatunku reportażu, m.in. słynne "6 metrów przed Paryżem" wystawiane w 1971 roku w paryskim Muse des Arts Decoratifs. Od początku emigracji intensywnie podróżował, spędził wiele czasu m.in w Nowym Jorku, we Włoszech. Przedmiotem jego zainteresowania stało się w tamtych okresie światło. Fotograficzne poszukiwania na tym polu zaowocowały albumem "Lumiéres de Chartres", który odniósł niezwykły sukces. Do swojej śmierci w 2001 roku żył między Francją i Polską.