Pochodzi z Podkarpacia, obecnie mieszka i tworzy w Berlinie. Zajmuje się techniką szablonową od przełomu lat 80. i 90. Dotarł do Berlina w połowie lat 90., przywożąc ze sobą doświadczenia aerozolowego deficytu oraz punkową etykę D.I.Y. Metoda Czarnobyla jest ultra szybka i prosta: znaleźć - powiększyć - wykroić szablon i natychmiast rzucić go na ścianę, deskę, papier, każdą w sumie powierzchnię. Tym instynktownym zabiegom podlegają motywy znalezione, wycięte z gazet, pism, znalezione w internecie. Bywają łączone z własnymi fotografiami, które są poddawane deformacjom, multiplikacjom, przetworzeniom i wszelkiego typu modyfikacjom. Różnorodność wybranych motywów i inspiracji jest niebywale szeroka. Nie ma właściwie rzeczy, która nie może paść ofiarą tego treatment. Od punkowych czach z irokezami przez bóstwa z dalekowschodniego panteonu, nuklearne elektrownie, wnętrzności maszyn i nagie piękności. Na przestrzeni lat szablonowe montaże stają się coraz bardziej misterne i wielowarstwowe. W nowych realizacjach Czarnobyl wprowadza fakturę, łączy już inne media, pojawia się trzeci wymiar i rzeźba. Kolorowe, jak i monochromatyczne, proste jak i niebywale złożone - nie pozwalają na jednoznaczne określenie, gdzie podąży teraz jego kreacja.

15
(pseud.) CZARNOBYL (ur. 1974)

Teilchenbeschleuniger, 2009

spray, szablon na płycie, 105x90cm,
opisany na odwrocie, oprawiony

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Pochodzi z Podkarpacia, obecnie mieszka i tworzy w Berlinie. Zajmuje się techniką szablonową od przełomu lat 80. i 90. Dotarł do Berlina w połowie lat 90., przywożąc ze sobą doświadczenia aerozolowego deficytu oraz punkową etykę D.I.Y. Metoda Czarnobyla jest ultra szybka i prosta: znaleźć - powiększyć - wykroić szablon i natychmiast rzucić go na ścianę, deskę, papier, każdą w sumie powierzchnię. Tym instynktownym zabiegom podlegają motywy znalezione, wycięte z gazet, pism, znalezione w internecie. Bywają łączone z własnymi fotografiami, które są poddawane deformacjom, multiplikacjom, przetworzeniom i wszelkiego typu modyfikacjom. Różnorodność wybranych motywów i inspiracji jest niebywale szeroka. Nie ma właściwie rzeczy, która nie może paść ofiarą tego treatment. Od punkowych czach z irokezami przez bóstwa z dalekowschodniego panteonu, nuklearne elektrownie, wnętrzności maszyn i nagie piękności. Na przestrzeni lat szablonowe montaże stają się coraz bardziej misterne i wielowarstwowe. W nowych realizacjach Czarnobyl wprowadza fakturę, łączy już inne media, pojawia się trzeci wymiar i rzeźba. Kolorowe, jak i monochromatyczne, proste jak i niebywale złożone - nie pozwalają na jednoznaczne określenie, gdzie podąży teraz jego kreacja.