PROWENIENCJA:
- kolekcja prywatna, Polska
- John Moran Auctioneers, The Blake Byrne Collection, (06.2021, pozycja: 1102)
Tarnospin to drukarnia znajdująca się w rodzinnym mieście Wilhelma Sasnala, Tarnowie. Artysta drukował tam plakaty oraz artbooki, jak na przykład „Dziewczyny” tradycyjną metodą sitodruku. W dobie wysokiej jakości wydruków cyfrowych, wysokiej jakości obrazów telewizyjnych oraz wysokiej jakości dźwięku stereo, twórca wybrał formę odbiegającą od estetycznie doskonałej, która mogłaby być preferowaną, wręcz oczekiwaną przez odbiorcę. Świadoma decyzja Wilhelma Sasnala zlecenia druku post-PRL-owskiemu zakładowi pracy chronionej jest wyrazem dialogu z ogólnodostępnym kanonem estetycznym Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej, eksplorowaniem zagadnienia low-fi oraz zwróceniem uwagi na postępującą technicyzację.
sitodruk, papier naklejony na karton; 30,5 x 24 cm (w świetle oprawy);
sygn. i dat. na odwrocie: 2/10 [podpis artysty] / 2003 [flamastrem].
PROWENIENCJA:
- kolekcja prywatna, Polska
- John Moran Auctioneers, The Blake Byrne Collection, (06.2021, pozycja: 1102)
Tarnospin to drukarnia znajdująca się w rodzinnym mieście Wilhelma Sasnala, Tarnowie. Artysta drukował tam plakaty oraz artbooki, jak na przykład „Dziewczyny” tradycyjną metodą sitodruku. W dobie wysokiej jakości wydruków cyfrowych, wysokiej jakości obrazów telewizyjnych oraz wysokiej jakości dźwięku stereo, twórca wybrał formę odbiegającą od estetycznie doskonałej, która mogłaby być preferowaną, wręcz oczekiwaną przez odbiorcę. Świadoma decyzja Wilhelma Sasnala zlecenia druku post-PRL-owskiemu zakładowi pracy chronionej jest wyrazem dialogu z ogólnodostępnym kanonem estetycznym Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej, eksplorowaniem zagadnienia low-fi oraz zwróceniem uwagi na postępującą technicyzację.